آمار کمیسیون مستقل انتخابات عراق در خصوص انتخابات ششم پارلمان اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ قریب به سه میلیون و هشتصد هزار شهروند در اقلیم کردستان عراق واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمان اقلیم کردستان هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه دراو میدیا،  بر اساس آمار کمیسیون مستقل انتخابات عراق، ۳،۷۹۸،۳۶۰ شهروند اقلیم کردستان عراق می توانند در سه استان اربیل، سلیمانیه و دهوک در انتخابات دور ششم پارلمان اقلیم شرکت کنند.
در استان سلیمانیه و حلبجه که بیشترین جمعیت حائز شرایط شرکت در انتخابات را دارد، تعداد ۱،۴۹۶،۱۵۲ نفر می توانند در انتخابات شرکت کنند که از این تعداد ، ۱،۱۴۶،۵۳۰ نفر کارت شرکت در انتخابات را دریافت کرده اند.
در استان اربیل نیز ۱،۳۶۶،۴۶۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱،۰۱۶،۳۵۷ نفر کارت شرکت در انتخابات را دریافت کرده اند.
در استان دهوک نیز که کمترین جمعیت اقلیم کردستان را در خود جای داده است، تعداد ۹۲۶،۷۴۶ نفر حائز شرایط رای دادن هستند و ۷۳۸،۱۹۳ نفر کارت شرکت در انتخابات را دریافت کرده اند.
در مجموع اقلیم کردستان نیز ۲،۹۰۱،۰۸۰ نفر کارت شرکت در انتخابات را دریافت کرده اند که این آمار گویای آن است که ۷۶ درصد افراد حائز شرایط در انتخابات، کارت شرکت در رای گیری انتخاب نمایندگان پارلمان ششم اقلیم را دریافت کرده اند.
بر این اساس ۸۹۷،۲۸۰ نفر یعنی ۲۴ درصد واجدان شرایط نیز فاقد کارت شرکت در انتخابات پارلمانی اقلیم هستند.

کد خبر 2772722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha