معاون رئیس سابق  پارلمان عراق: دولت اقلیم کردستان باید لیست کارمندان را به بانک تی بی آی ارسال کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بشیر حداد معاون رئیس سابق پارلمان عراق گفت: به کارمندانی که ترفیع آنها برای چندین سال تعلیق شده بود، غرامت پرداخت می‌شود و افزود: «فرایند ملی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان ادامه دارد و اقلیم کردستان باید لیست کارمندان را در اسرع وقت به بانک تی بی آی ارسال کند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، بشیر حداد معاون سابق پارلمان عراق به رسانه رسمی جنبش تغییر گفت: «طی چند ماه آینده ارتقای حقوق کارمندان و یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان به مرحله اجرا می‌رسد».

وی با اعلام اینکه به کارمندانی که چند سالی است ارتقای شغلی آنها تعلیق شده غرامت پرداخت می شود زیرا این حق قانونی آنهاست و قانون اساسی نیز از این حق حمایت می کند، اضافه کرد: «حقوق بازنشستگان اقلیم کردستان، برابر با عراق خواهد شد».

حداد همچنین در خصوص نحوه پرداخت غرامت ترفیع کارمندان نیز اظهار داشت که پرداخت آن به یکباره ممکن نیست و به احتمال زیاد ماهانه بخشی از غرامت را در کنار حقوق خود دریافت خواهند.

بشیر حداد در پاسخ به این سوال که آیا این غرامت بازنشستگان، بستگان شهدا و قربانیان انفال را شامل می شود؟ بیان کرد که به آنها غرامتی پرداخت نمی‌شود زیرا در این صورت به مبلغ هنگفتی نیاز است و تصریح کرد: «هر زمان که تصمیم به یکسان سازی حقوق آنها گرفته شود، اجرایی خواهد شد».

معاون سابق رئیس پارلمان عراق اشاره کرد که این روند آغاز شده و ادامه خواهد داشت، اما زمان بر است زیرا به گفته وی عراق هفت سال است که قادر به تکمیل روند توطین حقوق بگیران خود نبوده است.

وی افزود: «آنچه مهم است این است که روند همانطور که شروع شده ادامه پیدا کند و اسامی حقوق بگیرانی که در طرح "حساب من" شرکت نکردند برای تکمیل فرآیند بانکی کردن حقوقشان به بغداد فرستاده شود».

بشیر حداد تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان باید اسامی و لیست کارمندان باقیمانده را ارسال کند تا کارهای آنها توسط بانک TBI انجام شود.

کد خبر 2770953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha