سری ثریا اوندر: کیفرخواست کوبانی دادخواست آتی رهبران AKP خواهد بود + فیلم

سرویس ترکیه - سری ثریا اوندر که امروز در جایگاه ریاست مجلس نشسته بود، از احکام صادر شده در دادگاه کوبانی ابراز تأسف کرد.

به گزارش کردپرس، سری ثریا اوندر نایب رئیس مجلس از حزب برابری و دموکراسی خلق ها (دم پارتی) که امروز ریاست مجلس ترکیه را بر عهده داشت، در سخنانی از صدور احکام سنگین در پرونده کوبانی علیه هم حزبی های خود ابراز تأسف کرد و آن را کیفرخواست اولیه برای محاکمه آتی رهبران حزب عدالت و توسعه (AKP) دانست.

اوندر، در سخنانی در کرسی ریاست مجلس ترکیه، گفت: «مجازاتی که در پرونده کوبانی اعمال شد، حق هیچ یک از دوستان من نبود. این مجازات علیه امید این کشور به صلح و امید به همزیستی اعمال شد. این اولین مورد بود.»

او افزود: « دوم این که متأسفانه با وجود همه هشدارهای ما، حزب عدالت و توسعه متوجه این موضوع نشد، اما ما آینده آن را با چیزهایی که روز به روز بیشتر آشکار می شود، می بینیم. این احکام، کیفر خواست اولیه محاکمه آتی حزب عدالت و توسعه است. زیرا همه موارد مربوط به فرآیند حل مسئله، جرم انگاری شده و تبدیل به موضوع مجازات شده است.»

اوندر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «من با درخواست 38 بار حبس ابد مشدد محاکمه می شوم. از این احکامی که ظرف نیم ساعت و یک ساعت آماده می شوند.»

سری ثریا اوندر پیش از اعلام پایان نشست مجلس به دوستان خود در زندان درود فرستاد.

لازم به ذکر است که رای دادگاه اعتراضات کوبانی که در آن 108 نفر از سیاستمداران کرد از جمله صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رؤسای مشترک پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) محاکمه شده اند، امروز اعلام شد. بر اساس تصمیم دادگاه دمیرتاش مجموعا به 42 و یوکسک داغ به 32 سال زندان محکوم شدند. 

کد خبر 2770597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha