توقف فعالیت برخی شرکت های خارجی در طرح توسعه میدان گازی کورمور

سرویس جهان- بر اساس ادعای نشریه نیوعرب، دو شرکت ترکی و کانادایی با خروج 3000 کارمند خود، فعالیت در طرح توسعه میدان گازی کورمور تحت کنترل اقلیم کردستان عراق را متوقف کرده اند.

به گزارش کردپرس، میدان گازی کورمور از جمله میدان های گازی بزرگ تحت کنترل اقلیم کردستان است که در دو سال گذشته بارها هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفته است. آمریکا برای طرح توسعه این میدان گازی 250 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. در آخرین حمله پهپادی به این میدان گازی 4 تن از کارکنان این میدان گازی جان خود را از دست دادند.

با این حال، نشریه اماراتی نیوعرب ادعا کرده است که ادامه حملات هوایی باعث شده است برخی شرکت های خارجی از ترس این حملات فعالیت خود را متوقف کنند.

بر اساس این خبر، شرکت کانادایی اینترفلکس که نظارت بر طرح توسعه 250 میلیون دلاری میدان گازی کورمور را بر عهده دارد، با خروج همه کارکنان خود فعالیت در این میدان گازی را متوقف کرده است. همچنین شرکت ترکی بیلتک به عنوان پیمانکار فرعی این میدان گازی، 3000 تن از کارکنان خود را از آن خارج کرده است.

بر اساس این گزارش این شرکتها با رصد مسائل امنیتی منتظر بازگشت آرامش به منطقه و ازسرگیری فعالیت خود هستند اما زمانی برای ازسرگیری فعالیت خود تعیین نکرده اند.

کد خبر 2770582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha