۷۶ هزار ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی در کردستان انجام شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲، انجام ۷۵ هزار و ۸۲۵ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی، توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

به گزارش کرد پرس، حسین جعفری با بیان اینکه، در مدت مذکور همکاران ما در مرکز دیسپچ اورژانس پاسخگوی ۳۳۵ هزار و ۹۲۷ مورد تماس های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بوده اند، گفت: ماموریت های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بود که در کل ۵۰ هزار و ۳۲۲ مورد این ماموریت ها مربوط به بیماری ها است.

وی با اشاره به انجام ۱۵ هزار و ۱۲۰ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۱۰ هزار و ۳۸۳ مورد نیز ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت هفته گذشته، اظهار کرد: طی مأموریت های انجام شده تعداد ۱۴ هزار و ۱۵۸ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲۹ هزار و ۸۱۸ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شده اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۱۷ هزار و ۶۰۶ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳ هزار و ۹۷۴ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۳۲۵ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۲۲۹۹ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

جعفری ادامه داد: در مدت مذکور یک هزار و ۷۱۶ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۵۵ گزارش شده که ۱۶۴ مورد آن مسمومیت با گاز مونواکسید کربن بوده است.

وی یادآور شد: متاسفانه در مدت زمان مذکر تعداد ۲۳ هزار و ۸۹۷ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2770581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha