مشارکت همه احزاب کردستانی در انتخابات پارلمان کردستان محتمل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-ریزان شیخ دلیر، نماینده پیشین اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق از احتمال مشارکت همه احزاب کردستانی در انتخابات پارلمان کردستان خبرداد.

به گزارش کردپرس، ریزان شیخ دلیر، نماینده پیشین اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: همه احزاب کردستانی درخصوص  اهمیت مشارکت همه احزاب، به ویژه احزاب اصلی که صاحب قدرت هستند و نقش اصلی را در اقلیم کردستان ایفاء می کنند، در انتخابات آتی پارلمان کردستان اتفاق نظر دارند، لذا مشارکت همه احزاب کردستانی در انتخابات پارلمان کردستان محتمل است.

ریزان شیخ دلیر افزود: حزبی که حکومت را در اقلیم کردستان اداره می کند،باید در انتخابات پارلمان کردستان شرکت کند، زیرا عدم مشارکت آن در این انتخابات، مشکلاتی را در اقلیم ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که انتخابات پارلمانی در مناطق تحت کنترل آن حزب برگزار نشود.

وی تصریح کرد: مدت زمان کافی در اختیار دادگاه فدرال عراق برای بازنگری در شکایت ارائه شده از سوی حزب دمکرات کردستان  وجود دارد که به احزاب کردستانی اجازه خواهد داد تا در مورد روند برگزاری انتخابات پارلمان کردستان به توافق برسند.

گفتنی است که دادگاه عالی فدرال پیشتر، در پی شکایت مسرور بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان، حکمی در خصوص توقف روند ثبت نام نامزدهای  انتخابات پارلمان کردستان صادر کرده بود.

کد خبر 2770307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha