تداوم بازداشت های روز کارگر؛ دست کم 12 تن دیگر بازداشت شدند

سرویس ترکیه - با گذشت 6 روز از برگزاری راهپیمایی ممنوعه روز کارگر در حوالی میدان تقسیم استانبول، همچنان افراد شرکت کننده در این راهپیمایی بازداشت می شوند.

به گزارش کردپرس، در حالی که یک هفته از اول ماه می روز جهانی کارگر می گذرد، بازداشت افراد شرکت کننده در راهپیمایی ممنوع شده در استانبول هنوز ادامه دارد. امروز نیز 12 تن دیگر بازداشت شدند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، افرادی که در روز اول ماه می با وجود ممنوعیت برگزاری تجعات در اقسیم استانبول، همچنان برای رفتن به میدان تقسیم در برابر پلیس مقاومت کرده اند، بازداشت می شوند.

در ساعات آغازین بامداد امروز نیروهای پلیس با حمله به خانه های برخی از فعالان مدنی از جمله اعضای فدراسیون انجمن های جوانان سوسیالیست (SGDF)، حزب جنبش کارگری (EHP) دست کم 12 تن را بازداشت کردند. بنا بر این گزارش افراد بازداشت شده به اداره پلیس استانبول در منطقه فاتح منتقل شدند. همچنین بنا بر اطلاعات مندرج در گزارش شمار بازداشتی ها ممکن است افزایش یابد.

پیشتر نیز در روز یکم ماه می، وزارت کشور ترکیه از بازداشت دست کم 210 تن در این راهپیمایی خبر داده بود. همچنین یک روز پس از درگیری های روز گارگر، نیروهای پلیس ترکیه با حمله شبانه به خانه های شماری از افراد در این شهر، دست کم 47 تن را در رابطه با راهپیمایی روز یکم می بازداشت کرده بودند.

لازم به ذکر است، در حالی که وزارت کشور ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور، برگزاری تجمع در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده بودند، هزاران نفر از مردم برای برگزاری راهپیمایی روز جهانی کارگر به این میدان سرازیر شده و در برابر تصمیم دولت مقاومت کردند.

کد خبر 2770158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha