اوج گیری مجدد تنشها میان دو جریان کردی در سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از آتش گرفتن و تخریب دفاتر شورای میهنی کرد سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک بر اثر تشدید تنشها میان این دو جریان اصلی کردی در سوریه خبر داد.

به گزارش کردپس، دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره به آتش گرفتن دفاتر شورای میهنی کرد سوریه و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در حسکه و قامیشلو، آن را نشانه تشدید تنش ها میان این دو طیف اصلی کرد در سوریه خوانده است.

بر اساس گزارش این نهاد ناظر بر تحولات سوریه، افراد ناشناس شب گذشته دفتر شورای میهنی کرد سوریه در شهر حسکه را آتش زده و تخریب کردند. همزمان افراد دیگری دفتر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در نزدیکی شهر قامیشلو را آتش زدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه این حملات را به جنبش جوانان انقلابی، نزدیک به حزب حاکم بر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه دانسته و از اداره خودگردان کردی خواسته است به این اقدامات پایان دهد.

اخیرا آمریکا به عنوان تنها متحد کردهای سوریه در این کشور نیز نگرانی خود را از تخریب دفاتر احزاب وابسته به شورای میهنی کرد سوریه ابراز کرده بود. آمریکا از چهار سال پیش میانجیگیری مذاکرات میان این دو طیف را بر عهده داشته اما در رفع اختلافات میان آنها توفیقی حاصل نکرده است.

 حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD که بر مناطق کردنشین سوریه تسلط دارد، از سال 2012 با شورای میهنی کرد سوریه، طیف مخالف خود بر سر نحوه مدیریت مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، برای پایان دادن به اختلافات مذاکره کرده اما نتیجه ای به دنبال نداشته است.

کد خبر 2769747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha