بزرگترین خطر برای اقلیم کردستان آن است که دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان در میان کشورهای منطقه سَرَک می‌کشند!

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ به باور ملابختیار عضو سابق شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی بزرگترین خطری که اقلیم کردستان را تهدید می‌کند این است که اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان در میان دولتهای منطقه سرک می‌کشند و افزود عدم برگزاری انتخابات زیانهای فراوانی را به دنبال دارد و برگزاری آن نیز مشکلات اساسی کردستان را حل نخواهد کرد مانند دوره های قبلی پارلمان، اگر بر مشکلات اضافه نکرده باشند، مشکلات را حل نکرده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، ملابخیتار روز یکشنبه در دیدارش با شماری از شهروندان خانقین اعلام کرد هر چند که نمی‌توان  تحولات و دستاوردهای پس از قیام کردستان را نادیده گرفت و اینکه کردستان در بسیاری عرصه‌ها توسعه پیدا کرده است اما متاسفانه در برخی از جنبه‌های سیاسی کُردها و کردستان دچار شکست و  پسرفت هولناکی شده‌اند.

وی افزود در ۳۲ سال گذشته سیاست اقتصادی شکست خورده است.

ملابختیار اشاره کرد در عمل  اقلیم کردستان با سیستم دو اداره‌ای و وجود دو نیروی مسلح، دو شیوه کنترل منابع درآمدی و دو سیاست امنیتی و عدم تدوین قانون اساسی، انشقاق احزاب سیاسی، گسترش فساد و ... و پدیده‌های وحشتناک، ناچار شده است که برای رفع مشکلات به بغداد متوسل شود.

ملابختیار عقیده دارد راه حل بین‌المللی و منطقه‌ای و ظهور مراحل سیاسی غیرمنتظره در خاورمیانه دیر یا زود فرا می‌رسد!

ملابختیار افزود در خصوص کردستان ... این منطقه همیشه قربانی توافقات بین‌المللی است در این شرایط نیز دوباره فلسطین به محور راه حل مسالمت آمیز تبدیل شده است و مشکلات بزرگ کردستان به حاشیه رانده شده‌اند.

وی تاکید کرد در شرایط فعلی زیر سایه سیستم نوین جهانی و جهانشمول نیز به جز در اقلیم کردستان به عنوان یک قوم آزادیخواه، راهبردهای دمکراسی برای حل مشکلاتمان به کار گرفته نمی‌شوند، در این وضعیت سیاسی داخلی کردستان به ویژه در اقلیم کردستان اگر خیلی مراقب نباشیم با فاجعه بزرگی مواجه خواهیم شد.

به عقیده ملابختیار خطر بزرگ آن است که دو حزب حاک بر اقلیم کردستان از دو  منظر کاملا متفاوت سیاستگذاری می‌کنند و در میان کشورهای منطقه سرک می‌کشند! و اعمال سیاستگذاریهای احزاب دیگر به گونه‌ای است که گویا شکست دو حزب اتحادیه میهنی و دمکرات کردستان به موفقیت آنها ختم می‌شود این در حالی است که عدم برگزاری انتخابات زیانهای سنگینی به دنبال دارد اگر هم برگزار شود مشکلات را به طور اساسی حل نخواهد کرد چون اگر دوره‌های قبلی پارلمان مشکلات را اضافه نکرده باشند آنها را حل نکرده‌اند.

کد خبر 2769605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha