کشته شدن یک راننده تاکسی در استانبول به دست مرد ایرانی 

سرویس ترکیه - یک مرد ایرانی پس از کشتن راننده تاکسی در استانبول پا به فرار گذاشت.

به گزارش کردپرس، در حالی که پس از پیروزی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در انتخابات شهرداری ها در ترکیه، بسیاری از شهرداران انتخابی این حزب به عنوان اولین فعالیت خود به سراغ پناهجویان و خارجی ها رفته اند تا قول های خود را درباره خارجی ها عملی کنند، انتشار خبر کشته شدن یک راننده تاکسی در استانبول توسط یک شهروند ایرانی به سر تیتر رسانه های ترکیه تبدیل شد.

آنگونه که رسانه های ترکیه گزارش داده اند، یاشار یانیک یورک راننده تاکسی 60 ساله پس از جر و بحث با یک مرد ایرانی به نام ی.ب.گ 43 ساله، با ضربات متعدد چاقو توسط این فرد کشته شده است. مرد ایرانی پس از کشتن و رها کردن این مرد در کنار خیابان سوار بر تاکسی او پا به فرار گذاشته است. بنا بر گزارش رسانه های ترکیه این فرد پول های راننده تاکسی را نیز دزدیده است.

مدت بسیار کوتاهی پس از این اتفاق نیروهای پلیس ترکیه با سرعت مرد ایرانی را در خیابان شناسایی کرده و او را دستگیر کردند. تصاویر دستگیری این مرد ایرانی با سرعت در رسانه های مختلف ترکیه منتشر شد.

پس از این اتفاق، رانندگان تاکسی در استانبول با راه انداختن یک کاروان اعتراضی ضمن اعتراض به افزایش جمعیت خارجی ها در ترکیه، خواستار تامین امنیت جانی خود شدند.

دنیز دوندار رئیس اتاق رانندگان تاکسی استانبول در سخنانی در این تجمع اعتراضی گفت که آنها فهمیده اند که مظنون یک تبعه خارجی است و نمی دانند که آیا او به صورت قانونی وارد ترکیه شده یا غیرقانونی.  دوندار از روند افزایشی ورود غیر قانونی شهروندان خارجی به ترکیه در سال های اخیر شکایت کرد و خواستار افزایش بازرسی ها و تامین امنیت جانی راننده های تاکسی شد.

برخی رسانه ها نیز گفته اند که فرد دستگیر شده در بازجویی های به عمل آمده گفته است که به دلیل این که راننده تاکسی که قرار بوده تنها  500 لیر از او بگیرد خواستار 200 دلار شده است، بحث و درگیری در میان آنها بالا گرفته است. هنوز علت اصلی این اتفاق مشخص نیست و تحقیقات درباره این اتفاق ادامه دارد. 

آنچه که مسلم است، در روزهای اخیر رسانه های اپوزیسیون ترکیه با انتشار این خبر یک بار دیگر بر لزوم بازنگری دولت ترکیه بر سیاست های مهاجرت دست گذاشته اند.

روز گذشته نیز شهردار یکی از شهرها که به دست CHP افتاده است، با انتشار تصاویری از بازدید خود از یک وسیله نقلیه عمومی در سطح شهر و گفتگو با شهروندان سوار بر وسیله نقلیه، گفتگوی خود با یک زن ایرانی را منتشر کرد. زن ایرانی که نمی توانست به خوبی به ترکی سخن بگوید از شهردار پرسید آیا از خارجی ها بدتان می آید؟ شهردار گفت دروغ چرا، ما از خارجی هایی که ما را دوست ندارند خوشمان نمی آید. زن که به دستی متوجه سخنان شهردار نشده بود گفت اگر ما را دوست نداریم از اینجا می رویم. 

کد خبر 2769550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha