برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کردی مسکو در شهریور 1403

سرویس جهان- چهارمین جشنواره سالانه نمایش فیلم های کردی از 18 تا 22 سپتامبر 2024 در شهر مسکو، پایتخت روسیه برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، دفتر جشنواره فیلم کردی مسکو اعلام کرد چهارمین دوره این جشنواره با نمایش فیلم های کوتاه، بلند، مستند و نیز بهترین فیلم های روسی از 18 تا 22 سپتامبر 2024 در شهر مسکو برگزار می شود.

بر اساس بیانیه دفتر جشتواره فیلم کردی مسکو، این رویداد هنری با هدف تبادل فرهنگی و آشنایی جامعه جهانی با فرهنگ و هنر کردی برگزار می شود و شامل دو بخش مسابقه و غیرمسابقه است.

در بخش مسابقه تندیس بهترین خورشید طلایی به بهترین فیلم داستانی، بهترین مستند، بهترین فیلم کوتاه و همچنین جایزه ویژه به توسعه دهنده سینمای کردی اهدا می شود.

اینا تدژووا، مدیر چهارمین جشنواره فیلم کردی مسکو نیز اعلام کرد در جشنواره سال گذشته بیشتر بر فعالیت سینماگران کرد در ایران تاکید شده بود و امسال نیز جنبه های دیگری از سینمای کردی مورد توجه خواهد بود.

او با اشاره به این که جشنواره فیلم کردی مسکو در حال تدبیل شدن به یکی از رویدادهای هنری کردمحور در سطح جهان است، از برگزاری رویدادهای هنری جنبی، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم در بخش های موسیقی، نقاشی و سایر جنبه های هنر کردی خبر داد.

هنرمندان کرد حوزه تهیه فیلم تا 10 ژوئن 2024 فرصت دارند آثار خود را به دفتر جشنواره در مسکو ارسال کنند.

کد خبر 2769287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha