حزب دمکرات کردستان به این نتیجه رسیده است که ۵۶ کرسی کسب نخواهد کرد و همه پستهای ریاستی را در اختیار نخواهد داشت و اختیارات آن تفویض خواهند شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو سابق شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان اظهاراتی را در خصوص برگزاری انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان و احکام دادگاه عالی فدرال ارائه داد و اعلام کرد حزب دمکرات کردستان فهمیده است که این بار ۵۶ کرسی را کسب نخواهد کرد همه پستهای ریاستی را در اختیار نخواهد داشت و قدرت از وی گرفتە می‌شود به نظر می‌رسد تعداد کرسیهای این حزب ۲۰ تا ۳۰ کرسی باشد و این امر را یک شکست برای خود تلقی می‌کند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، محمد عثمان عضو سابق شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در صفحه فیسبوک خود مطلبی را با عنوان «این چه جنجالی است که ایجاد کرده‌اید؟» نوشت برخی از احزاب مدتی است که جنجال رسانه‌ای راه انداختند که گویا اگر حزب دمکرات در انتخابات مشارکت نکند دنیا زیرورو خواهد شد یا منطقه ما به خطر می‌افتد! یا جنگ داخلی به وجود می‌آید! این مضحک است چون برخی از این احزاب بر مبنای سابقه تاریخی تاسیس نشده‌اند و ظهور پیدا نکرده‌اند  و هیچ ایمان و اعتقادی به خود و طرفدارانشان ندارند.

وی افزود: این احزاب می‌گویند اگر حزب دمکرات کردستان در انتخابات شرکت نکند باعث برهم زدن این روند و بروز جنگ و جدال خواهد شد که مطمئنم چنین رخدادی روی نخواهد داد و هر طرفی که باعث بروز کوچکترین مشکل و مانع بر سر راه این روند شود مسئولیت تاریخی به گردن خواهد داشت بر اساس قانون نیز نیروهای عراقی طبق حکم دادگاه فدرال وارد عمل می‌شوند و سرپرستی این فرایند را بر عهده خواهند گرفت این اطلاعاتی است که وجود دارد نه این که باور من باشد.

محمد عثمان در ادامه اعلام کرد عزیزان من حزب دمکرات کردستان مانند هر حزب دیگری آزادی انتخاب در شرکت کردن یا نکردن در انتخابات را دارد این حزب یک حزب قدمت دار در عرصه سیاست کردستان و صاحب تاریخ و تجربیات و طرفداران خود است اما به این نتیجه رسیده است که این بار ۵۶ کرسی کسب نخواهد کرد و همه پستهای ریاستی را در اختیار نخواهد داشت و قدرتش از وی گرفتە خواهد شد به نظر می‌رسد ۲۰ تا ۳۰ کرسی کسب کند و این موضوع را به عنوان شکست برای خود تلقی می‌کند از این رو اپوزیسیون بودن برای این حزب بهتر است.

کد خبر 2768914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha