۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

سفیر آمریکا در عراق: در دیدار با مقامات بلندپایه اقلیم کردستان بر اهمیت انتخابات پارلمانی تأکید کردیم

الینا رومانوفسکی: "حزب دمکرات کردستان را تشویق کردم که با همه احزاب سیاسی همکاری کند"
سفیر آمریکا در عراق: در دیدار با مقامات بلندپایه اقلیم کردستان بر اهمیت انتخابات پارلمانی تأکید کردیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سفیر آمریکا در عراق، می‌گوید که در دیدارهای اخیر خود با مقامات بلندپایه اقلیم کردستان، اهمیت انتخابات پارلمانی کردستان را بررسی کرده‌اند.

آلینا رومانوفسکی، سفیر ایالات متحده آمریکا در عراق، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، درباره دیدارهای اخیر خود با مقامات بلندپایه اقلیم کردستان، پیامی منتشر کرد.

رومانوفسکی، نوشته است:"روز گذشته با "پرزیدنت" بارزانی، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، اهمیت انتخابات پارلمانی کردستان را برای منافع اقلیم کردستان و شهروندان بررسی کردیم."

همچنین تاکید کرده است:"در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف در اسرع وقت، حزب دمکرات کردستان را تشویق کردم که با همه احزاب سیاسی کردستان و بغداد همکاری کند."

 پیش از این سَربَست لَزگین، عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان، اعلام کرده بود:"حزب دمکرات کردستان همانطور که قبلا اعلام کرده است با شرایط فعلی در انتخابات پارلمانی اقلیم شرکت نمی‌کند."

از طرفی دیگر، آری هرسین، مسئول شاخه ٤ حزب دمکرات کردستان نیز اعلام کرده است انتخاباتی که قرار است در ١٠ ژوئن برگزار شود، در راستای منافع یک طرف خارجی طراحی شده است.

روز یکشنبه آخرین مهلت ثبت‌نام برای نامزدها در کمیسیون عالی انتخابات عراق بود و حزب دمکرات کردستان، اسامی نامزدهای خود را ارائه نکرد.

حزب دمکرات کردستان، در واکنش به حکم اخیر دادگاه فدرال عراق که کرسی‌های اقلیتهای قومی و دینی اقلیم کردستان در پارلمان را ملغی کرد، اعلام کرد که انتخابات را تحریم می‌کند.

تاکنون اتحادیه میهنی کردستان، دیگر حزب عمده اقلیم نیز اسامی نامزدهایش را به کمیسیون ارایه نکرده است.

تنها چند حزب کوچک و تعدادی نامزد مستقل، اسامی نامزدهایشان را به کمیسیون ارایه کرده‌اند.

پیش از این، روز ١٠ ژوئن به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات دور ششم مجلس نمایندگان کردستان، اعلام شده است.

کد خبر 2768837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha