شروط پ.ک.ک برای پایان دادن به فعالیت مسلحانه

سرویس جهان- سخنگوی پ.ک.ک می گوید این گروه معارض ترکیه حاضر است در مقابل برخی خواسته ها مانند آزادی عبدالله اوجالان، به رسمیت شناختن حقوق فرهنگی و سیاسی کردهای ترکیه و پایان عملیات نظامی علیه کردها توسط دولت ترکیه سلاح خود را زمین بگذارد.

به گزارش کردپرس، زاگرس هیوا، سخنگوی پ.ک.ک در مصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات پایان خودخواسته عملیات مسلحانه این گروه با دولت ترکیه را رد نکرده اما گفته است لازم است قبل از زمین گذاشتن سلاح از سوی پ.ک.ک، دولت ترکیه برخی شروط آن را عملی کند.

این مقام ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک مهم ترین شرط پایان خودخواسته عملیات نظامی علیه ترکیه را آزادی عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ.ک.ک عنوان کرده که از سال 1999 در زندان است.

سخنگوی پ.ک.ک تاکید کرده است که ترکیه باید در کنار آزاد کردن عبدالله اوجالان که مهم ترین شرط برای خلع سلاح این گروه است، شروط دیگری را نیز عملی کند. او تاکید کرده است که ترکیه باید به استفاده از سلاح به عنوان زبان تعامل با کردها پایان دهد، هویت کردهای این کشور را به عنوان یک شهروند برابر و آزاد همانند سایر شهروندان ترکیه بپذیرد، هویت کردها باید به صورت رسمی و قانونی به رسمیت شناخته شده و آنها از حقوق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار شوند.

سخنگوی پ.ک.ک از جمله دیگر شروط پ.ک.ک برای اعلام پایان فعالیت مسلحانه این گروه را پایان عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین عراق و ترکیه عنوان کرد.

او آخرین خواسته پ.ک.ک در مقابل خلع سلاح خود را آزاد شدن همه زندانیان مرتبط با پ.ک.ک در ترکیه اعلام کرد.

کد خبر 2768750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha