بازداشت یک آمریکایی به اتهام شکنجه شهروند اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت یک شهروند این کشور به اتهام شکنجه یکی از شهروندان کرد در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای از بازداشت آقای راس راجیو ۵۳ ساله به اتهام ربودن و شکنجه کردن یکی از شهروندان اقلیم کردستان عراق خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه این شهروند آمریکایی که به معامله غیر قانونی سلاح در عراق نیز متهم شده، به نیروهای کرد دستور داده بود ضمن ربودن این شهروند به او صدمه فیزیکی و روحی وارد کنند.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است راجیو در سال ۲۰۱۵ به دنبال ایجاد کارخانه ساخت سلاح در اقلیم کردستان عراق بوده است. یکی از کارمندان او نگران این مسئله بوده است. آقای راجیو به سربازان کرد دستور داد این شهروند کرد معترض را بربایند تا دیگران جرات دخالت در پروژه اش را نداشته باشند. سربازان کرد عراق این شهروند کرد را به مدت ۳۹ روز در مجموعه نظامی خود بازداشت کردند و آقای راجو بارها او را تحت بازجویی قرار داد و به سربازان دستور داد او را شکنجه کنند.

ربایندگان او را تهدید کرده بودند که یکی از انگشتانش را قطع خواهند کرد.

وزارت دادگستری آمریکا این شهروند آمریکایی را متهم کرده است که خود شخصا، حداقل یکبار با انداختن کمربند دور گردن شهروند کرد، او را شکنجه کرده است. دادگستری آمریکا آقای راجیو را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

کد خبر 27686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha