مشخص‌ترین پیام نوروز مردم کردستان ترکیه مطالبه آزادی اوجالان بود

سرویس ترکیه - کمیته اجرایی KCK ضمن تبریک گفتن به مناسبت فرا رسیدن نوروز، اعلام کرد که مشخص‌ترین پیام نوروز مردم کردستان ترکیه مطالبه آزادی «عبدالله اوجالان» رهبر دربند PKK بوده است.

به گزارش کردپرس، کمیته اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) در بیانیه‌ای با اشاره به مراسم نوروز در شهرهای مختلف کردستان ترکیه و «باشکوه»‌ خواندن این مراسم در چند سال اخیر، اعلام کرد که مشخص‌ترین پیام نوروز مردم کردستان ترکیه مطالبه آزادی «عبدالله اوجالان» رهبر دربند حزب کارگران کردستان(PKK) بوده است.

به نوشته آژانس خبری فرات، در بیانیه کمیته اجرایی KCK به مناسبت نوروز آمده است: «نوروز ۲۰۲۴ به یکی از باشکوه‌ترین نوروزهای چند سال اخیر مبدل شد. مردم کرد در هر جایی که بودند در میادین حضور به عمل رساندند و نوروز را با اشتیاقی فراوان جشن گرفتند و اراده خود را به نیرومندترین شکل نشان دادند، نوروز شهر دیاربکر نیز اوج این مسئله بود.»

در ادامه بیانیه KCK آمده است: «به این مناسبت ما نوروز را یکبار دیگر به مردم میهن‌دوست کرد تبریک می‌گوییم. نوروز را به ویژه به زنان تبریک می‌گوییم و به مبارزه آنان درود می‌فرستیم. بدین مناسبت ما نوروز را به خصوص به مادران مبارز کرد تبریک می‌گوییم و درود و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.»

کمیته اجرایی KCK در بیانیه خود مشخص‌ترین پیام نوروز ۲۰۲۴ را چنین عنوان کرد: «مردم کرد ترکیه یکصدا به دوست و دشمنان خود نشان دادند که مطالبه‌ آنها «عبدالله اوجالان» رهبر دربند PKK است و از این مطالبه صیانت کرده و هرگز از تلاش برای آزادی اوجالان دست بر نخواهند داشت.»

کد خبر 2768525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha