حال عمومی اقتصادی ایلام خوب است/ رشد شاخص‌های اقتصادی استان

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استان ایلام در نشست با اصحاب رسانه حال عمومی اقتصاد استان را نسبت به متوسط کشوری و استان‌های همجوار مناسب دانست و گفت: به گواه آمارهای معتبر، شاخص‌های اقتصادی استان در دو سال اخیر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی گفت: همراهی و همدلی خبرنگاران در انعکاس اخبار اقتصادی و موفقیت های استان و نقدهای دلسوزانه آن‌ها امیدآفرین است.

وی افزود: با وجود سختی هایی که به دلیل تحریم‌ها مبتلا به مردم در حوزه اقتصادی شده است، با این وجود و بنا به آمار مرجع بانک مرکزی، بانک ملی و مرکز آمار کسور، حال عمومی اقتصاد استان ایلام در کشور وضعیت مناسبی دارد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: در خصوص تورم رتبه استان ایلام از رتبه اول کشور به رتبه ۱۴ تنزل یافته و اختلاف تورم ایلام با میانگین کشوری به ۲ واحد رسیده است و ۵ واحد وضعیت تورمی ایلام نسبت به گذشته کاهش یافته است.

عباسی ادامه داد: رشد اقتصادی ایلام ۳.۶ درصد و بالاتر از متوسط کشوری است و در حوزه اشتغال نیز استان ایلام در سامانه رصد هم از نظر تعداد و هم از نظر صحت سنجی رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

وی به موضوع رشد سرمایه گذاری خارجی در ایلام نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه استان ایلام از رتبه ۳۱ کشور به پیگیری مسئولین و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اکنون به رتبه پنجم کشوری رسیده است که با توجه به محرومیت و دوری استان از مرکز، آماری مناسب است و در دست افزایش است.

عباسی گفت: در ضریب جینی که بیانگر کاهش شکاف اقتصادی است، ایلام در دو حوزه روستایی و شهری حائز رتبه اول و دوم کشور شده است.

کد خبر 2768140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha