اندراحوال نماینده بازنده انتخابات سقز و بانه؛ خرما نتوان خورد از این خار که کِشتید

چهار سال پیش در چنین روزهایی نماینده فعلی سقز و بانه که چند روز دیگر به او نماینده سابق می گویند بهار نمایندگی خود را بدون در نظر گرفتن نقش معتمدین این دو شهرستان در رسیدن به این پیروزی را جشن گرفت.

کرد پرس- راقم  این سطور بر آن نیست که نمک بر دل ریش کسی بپاشد؛ اما به رسم یاد ایامی که معتمدان شهرستانهای سقز و بانه با هدف مدیریت فضای سیاسی موجود گردهم آمدند و در صدد طرحی نو در مدیریت شهرستان بر آمده بودند  معتمدین سرمایه های معنوی خود را جمع کرده بودند تا بحسب صلاح دید و ضرورت مسیری را به مردم شریف شهرهای مذکور نشان دهند،  به یاد می آید آخرین فرد تاثیر گذار در آن انتخابات ساعت دوازده شب جمعه به ائتلاف معتمدین پیوست تا آن اتفاق شکل گرفت.

مولود ناشناخته این ائتلاف کسی جز نماینده فعلی این شهرها نبود. او که در مخیله اش هم نمی گنجید که روزی بتواند به این جایگاه برسد؛ با دیدن آن اقبال معتمدین اعتماد  به نفس یافت. 

در آن شب های به یاد ماندنی اگر همان مجموعه معتمدین دست روی ضعیف ترین فرد می گذاشتند، مردم بدان اعتماد می کردند و نام آن فرد از صندوق بیرون می آمد.

این مولود ناسپاس سیاسی، در آن زمان  تنها توسط دو سه نفر از مجموعه معتمدین شناخته شده بود و شاید جزو ناشناخته ترین های صحنه رقابت انتخابات سال ۱۳۹۸بود.

بعد از آن شب و آن روز همگی به تبریک گفته و کسی از ایشان مطالبه ای بجز انتخاب مسیر توسعه و رفع مظالم نداشت. ولیکن این شبان نگونبخت قصه های کتاب هزار و یک شب به  پادشاهی رسیدن یک شبه  خیلی زود رنج معتمدین را با گنج نمایندگی معاوضه کرد و در سایه دیوار مجلس لم داد و تصور می کرد، سایه خودش است.

آری چهار سال پیش معتمدین دو شهرستان سقز و بانه تنوری را با هدف پخت نان تحول در معیشت مردم گرم کردند. در صورتی که خمیرمایه این نان به ورز سیاسی نرسیده بود. زیرا او نتوانست مسیر خوبی را برای توسعه منطقه ترسیم کند هرچند که انتظاری نابجا بود که از دانش آموز اکابری انتظار استادی دانشگاه داشته باشید.

حال پس از چهار سال از آن روزهای به یادماندنی معتمدین و مساعدین اعتماد خود را از این نا شکرگزارترین نماینده پس گرفتند. کمترین لطمه این مخلوق ناسپاس این بود که اعتماد را بی اعتماد کرد.

چنین تجربه ای درسال ۱۳۹۲ در حوزه مهاباد نیز اتفاق افتاد زمانی که نماینده وقت شهرستان، مغضوب مدیریت اجرایی وقت استان شده بود. نماینده وقت سرمایه اجتماعی خود را در اختیار معتمدین قرار داد و معتمدین این سرمایه را به یکی از کسبه های  دور میدان ملاجامی مهاباد به امانت دادند.

 آن فرد مغرور هم مانند نماینده فعلی سقز و بانه چوب حراج به این  اعتبار زد و متوهمانه مانند این اعلام داشت. اگر نماینده وقت نبود من آرا  بیشتری نصیبم می شد!! ادعایی که نماینده فعلی ما در سقز و بانه اعلام داشت رای من رای خانواده و اعتبار شخصی خودم می باشد.

اتفاق جالبی در دو حوزه با اراده معتمدین رقم خورد ولی هر دو نماینده قدر ناشناس جواب خود را در انتخابات بعدی از مردم گرفتند.

حال این نماینده با هزینه های زیادی که کرده و با وجودی که مدیران بعضی دستگاه ها نیز پشتیبانشان بودند. رای ناچیزی آورد انتخابات را هم با صرف هزینه زیاد واگذار کرده و دیگر چاره ای جز افسوس بر اعتبار بر باد رفته ندارد.

آری این دو نسخه از یک نوع انتخاب بود که هر دو تیشه به ریشه اعتماد مردمی  زدند در اینجا به این نماینده و نمایندگان دیگر باید گفت انتظار خرما نداشته باشید. از خاری که بر دل مردم و معتمدین کاشتید اعتماد سرمایه ای نیست که بتوان بدان خیانت کرد.

آری رفتارهای غیر اخلاقی این دو نماینده سبب شدند. معتمدین بار دیگر گامی در این ‌مسیر برندارند و کمان خود را شکستند تا رونق نخستین برجای بماند.

کد خبر 2768035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha