ادامه حملات ترکیه و اعتراض کردهای سوریه به آمریکا

سرویس جهان- نماینده شورای دموکراتیک سوریه در آمریکا می گوید موضوع ادامه حملات ترکیه به مسیحیان و کردهای ساکن شمال و شمال شرق سوریه را با مقامات آمریکایی مطرح کرده است.

به گزارش کردپرس، در تازه ترین تحولات مربوط به حملات مداوم هوایی ترکیه به نیروهای دموکراتیک سوریه، به رهبری کردها چندین تن از نیروهای مسیحی وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه در حمله پهپادی دیروز ترکیه جان خود را از دست دادند.

سینم شرکانی محمد، نماینده شورای دموکراتیک سوریه، بازوی سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه در آمریکا، ضمن ابراز نگرانی از گسترش حملات ترکیه در شمال شرق سوریه به شبه نظامیان مسیحی خواستار بررسی این موضوع از سوی مقامات آمریکا شده است.

او به نشریه آمریکایی المانیتور گفته است این موضوع را به اطلاع برخی سناتورهای آمریکا رسانده و خواستار توجه آمریکا به این موضوع شده است.

نماینده شورای دموکراتیک سوریه افزود: این حمله نشان می دهد که ترکیه، نه تنها کردهای سوریه بلکه دیگر گروهها مانند مسیحیان این منطقه را نیز هدف قرار می دهد.

ترکیه از دو سال پیش حملات هوایی علیه کردها در شمال و شمال شرق سوریه را هدف قرار داده و حتی اهدافی در 500 متری برخی پایگاههای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نیز هدف قرار داده است. تابستان گذشته نیروهای آمریکا یکی از پهپادهای ترکیه را به سبب نزدیک شدن به پایگاه نیروهای آمریکا هدف قرار داده و ساقط کردند.

با این که آمریکا متحد نیروهای کرد سوریه محسوب می شود و بیش از 15 پایگاه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه ایجاد کرده اما نسبت به حملات ترکیه واکنش چندانی نشان نمی دهد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که ترکیه، با توجه به مخالفت آمریکا و روسیه با حمله زمینی آنکارا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، حملات هدفمند علیه نیروهای کرد و زیرساخت های مهم در منطقه تحت کنترل کردها را جایگزین آن کرده است.

کد خبر 2767560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha