الحاق ۲۸۶ هکتار زمین به محدوده شهر دیواندره تصویب شد

الحاق ۲۸۶ هکتار زمین به محدوده شهر دیواندره در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست کردستان که به ریاست کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان برگزار شد، تصویب ش.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان کردستان، گفت: الحاق ۲۸۶ هکتار زمین از اراضی شمالی دیواندره به محدوده این شهر برای واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن صورت گرفت.

جهانگیر الیاسی اظهار کرد: دیواندره از جمله شهرهایی است که با توجه به جمعیت زیاد ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن مشکل تامین زمین برای متقاضیان وجود دارد.

وی افزود: با تصویب الحاق ۲۸۶ هکتاراز اراضی شمالی شهر که در بین گزینه های مختلف وپس از انجام مطالعه وکار کارشناسی بسیاری که در این خصوص انجام شد، می توان گفت که مشکل تامین زمین در دیواندره مرتفع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: از دیگر عناوین مورد بررسی در این جلسه می توان به تقاضا و استعلام امور خدماتی و یا تولیدی از ارگان های دولتی از جمله بسته بندی انواع بذر، احداث خانه کارگری، پرورش اسب، احداث بیمارستان، طرح های اشتغالزایی روستایی همچون احداث مرغداری گوشتی، پرورش ماهیان سردآبی، ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی اشاره کرد.

الیاسی با اشاره به اینکه قبلا نیز ۵۰ هکتار به محدوده دیواندره الحاق شده بود، یادآور شد: در پایان جلسه و پس از تبادل نظر اعضاء بیشتر طرح های ارائه شده از جمله طرح الحاق ۲۸۶ هکتار از اراضی شمالی شهر دیواندره به محدوده شهر مورد تصویب قرار گرفت که به منظور طی سایر مراحل قانونی به شورای برنامه ریزی استان ارجاع می شود.

کد خبر 2767557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha