سومین پلاتوی کردستان در شهر دیواندره به بهره برداری رسید

سومین پلاتوی کردستان در شهر دیواندره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مقامات شهرستانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی در مراسم بهره برداری از پلاتوی شهر دیواندره، گفت: تولید آثار هنری در عرصه هنرهای نمایشی بدون فضای فرهنگی علی الخصوص پلاتوهای تخصصی ممکن نخواهد بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر افتتاح و بهره برداری پلاتوهای شهرهای بیجار، سقز و دیواندره و آمفی تئاتر روباز کامیاران، ساخت ۳ پلاتو با ویژگی های استاندارد در شهرهای بانه، مریوان، قروه نیز در دست احداث است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان افزود: سومین پلاتوی که امروز ۹ اسفند ماه در شهر دیواندره مورد بهره برداری قرار گرفت و دارای نقشه تیپ هستند، دارای ظرفیت ۱۰۰ نفر و با ۲۸۰‌ مترمربع زیربنا از بهترین امکانات و تجهیزات استاندارد صوت و نور پردازی برخوردار است.

دریایی ادامه داد: این پلاتوها دارای کاربردهای چند منظوره در عرصه های نمایش، موسیقی و نشست های ادبی و فرهنگی است.

وی با اشاره به جشنواره تئاتر طنز دیواندره، یادآور شد: با اضافه شده فضای پلاتو به مجموعه فضاهای فرهنگی و هنری شهرستان بدون شک برگزاری جشنواره سراسری طنز دیواندره با شکوه و کیفیت بالای برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت هنرمندان شهرستان دیواندره در عرصه هنرهای نمایشی به ویژه تئاتر طنز بسیار بالا دانست و بیان کرد: هر یک از شهرهای استان دارای جشنواره ای متناسب با استعدادها و توانمندی های هنرمندان آن شهرستان است، دیواندره که در عرصه تئاتر طنز سرآمد است پلاتوی تازه بهره برداری شده فرصت مناسبی برای رشد و تولید آثار در این حوزه است.

دریایی گفت: ساخت پلاتوهای شهرهای مریوان، قروه و بیجار که از پیشرفت های فیزیکی مناسبی برخوردار هستند تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

کد خبر 2767533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha