مردم مشکلات زیادی دارند اما در انتخابات شرکت می کنند

فعال سیاسی بیجاری می گوید علیرغم اینکه مردم از عملکرد برخی مسئولان و مشکلات معیشتی ناراضی هستند اما باز هم پای آرمان های نظام ایستاده اند و در انتخابات شرکت می کنند.

بدون شک یکی از اصلی ترین میدان های حضور مردم صحنه انتخابات است که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه اثبات کردند که این نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی است.

در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرفنظر کرد بلکه چون هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسوول است هم حق و وظیفه است.

در کمتر از ۳ روز دیگر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری در کشور برگزار می شود. در این راستا خبرگزاری کرد پرس با مهدی باشوکی فعال سیاسی شهرستان بیجار در مورد اهمیت حضور مردم در اینعرصه به گفتگویی کوتاه پرداخته که در ادامه آن را می خوانید.

کرد پرس: دیدگاه و نظر شما در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی چیست؟

باشوکی: مردم مانند گذشته که در راهپیمایی ها و انتخابات و مواقع حساس کشور و نظام نیاز به کمک داشته است پای کار هستند و با توجه به اینکه نسبت به عملکرد برخی مسئوولان و مشکلات معیشتی نارضایتی دارند حتما حضور خوبی خواهند داشت و بحث انتخابات این دوره تنها انتخاب یک نماینده برای مجلس نیست؛ در حال حاضر چشم تمام دنیا به کشور ایران است که بدانند مردم ایران برای انتخابات چطور عمل می کنند.

مطمئنن در این گذر مستکبران از رای ندادن ایرانی ها خوشحال می شوند و برای ضعیف جلوه دادن انقلاب اسلامی ایران از هیچ دسیسه ای کوتاه نمی آیند و در این حال چشم مستضعفین دنیا هم به دستان مردم جمهوری اسلامی ایران است که روز ۱۱ اسفند با حضور پرشور خود در انتخابات جبهه اسلامی در تمام دنیا از همیشه قوی تر شود.

کرد پرس: حضور مردم در انتخابات روز ۱۱ اسفند شهرستان بیجار را چطور ارزیابی می کنید؟

باشوکی: شهرستان بیجار مانند سالیان گذشته بالاترین حضور مشارکت در انتخابات را خواهند داشت که این وظیفه مسئولان استان را در قبال مردم و پیشرفت و توسعه سنگین تر می کند و مردم انتظار بیشتری از مسئولان دارند.

مردم این شهرستان واقعا مردمی متدین و ولایتمدار هستند و ثابت کرده اند پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند و هر چه دشمن بیشتر برای رای ندادن تبلیغ کند؛ مردم ما بیشتر تلاش می کنند که پای صندوق های رای حضور داشته باشند.

کرد پرس: فضای انتخاباتی و شور انتخاباتی حال حاضر در شهرستان می تواند در میزان مشارکت مردم تاثیر داشته باشد؟

باشوکی: حتما تاثیر مثبت دارد؛ در حال حاضر فضا و شور انتخاباتی در شهرستان خوب است؛ اما بهتر بود نامزدهای انتخاباتی در کنار شور انتخاباتی که ایجاد کرده اند و خیلی از مسائلی که در شان و شخصیت یک نامزد انتخاباتی نیست! شعور انتخاباتی هم اضافه می شد.

امسال نظام به ویژه صدا و سیما راه های  زیادی برای معرفی نامزدهای انتخاباتی برای اطلاع و آگاهی مردم ابلاغ کردند و مهمترین آن مناظره در صدا و سیما بود؛اگر نامزدهای انتخاباتی این دوره قصد این را داشتند خودشان را معرفی کنند به راحتی می توانستند از این ظرفیت استفاده کنند و به جای اینکه جشن های غیر متعارف در خیابان ها و ستادهای انتخاباتی و وعده  وعیدهای دروغ به مردم از ظرفیت مناظره ها به خوبی استفاده می کردند و مردم هم می دانستند کدام کاندیدای انتخاباتی چند مرده حلاج است و چه برنامه  های دارند.

اما در کل فضای حال حاضر برای ایجاد زمینه جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات خوب است و جای این داشت نامزدهای انتخاباتی تبلیغات سالم تر؛ بهتر و کارشناسی شده تر برای معرفی خودشان استفاده می کردند تا اگر حقشان است به مجلس برسند.

کد خبر 2767458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha