محفل‌گرایی‌ لطمات بزرگی به توسعه کرمانشاه زده است/ نمایندگان در برابر تنگناهای معیشتی مسئول هستند

سرویس کرمانشاه _ محمد اخلاقی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش مهمی از ناکارآمدی‌ها و پسرفت‌های کرمانشاه به ضعف‌های آشکار مدیریتی و نظارت ضعیف نمایندگان و عدم دغدغه‌مندی و تعهد آن‌ها در قبال توسعه و تعالی استان بازمی‌گردد.

محمد اخلاقی از نامزدهای مطرح انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: کشور ما طی این سال‌ها پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دفاعی، صنایع دانش بنیان، فناوری‌های پیشرفته، علوم پزشکی، ایجاد زیرساخت های عمرانی و تامین امنیت پایدار برای شهروندان داشته و از یک جایگاه ممتاز منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین المللی برخوردار است.

وی عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی بستر مناسبی برای دستیابی به کمال، رشد و توسعه در همه عرصه‌ها فراهم شده است ولی متاسفانه این رشد و توسعه، همه جانبه و متوازن نبوده است.

این نامزد انتخابات مجلس به مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: در کنار موفقیت‌های درخشان در عرصه‌های مختلف، متاسفانه مدیران ما موفق به اجرای مناسب برنامه‌های کلان توسعه‌ای کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی نشده‌اند و جامعه ما امروز گرفتار تنگناهای معیشتی شده است.

مدیریت های ضعیف عامل توسعه نیافتگی

وی یادآور شد: بخش مهمی از این ناکامی ها به بی تدبیری‌ و ضعف‌های مدیریتی و ناکارآمدی‌ در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای بازمی گردد.

اخلاقی یادآور شد: بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم های ظالمانه است و این تنگناها برای همه استان‌ها وجود دارد ولی چرا در این شرایط، استان کرمانشاه در مقایسه با دیگر استان‌ها از وضعیت بسیار بغرنج‌تری برخوردار است و در شاخص‌های اثرگذاری مانند تورم، فلاک و نرخ بیکاری رکورددار است.

کرمانشاه از قافله توسعه جا مانده‌ است

وی گفت: در همین شرایط دشوار برخی استان‌های همجوار توانسته‌اند به یک توسعه یافتگی و پیشرفت قابل توجهی در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنند ولی کرمانشاه ما از قافله توسعه جا مانده‌ و حتی پسرفت هم داشته است.

این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این ناکارآمدی‌ها و پسرفت‌ها به ضعف‌های آشکار مدیریتی و نظارت کمرنگ نمایندگان و عدم دغدغه‌مندی و تعهد آن‌ها در قبال توسعه و تعالی استان بازمی‌گردد.

وی گفت: نمایندگان مجلس در برابر تنگناهای معیشتی و فقر مردم باید احساس مسئولیت کنند و در قبال مشکلاتی که در پیرامون خود می بینند، نباید بی تفاوت نباشند.


فقدان نظارت‌ها حلقه گمشده توسعه کرمانشاه

اخلاقی یادآور شد: استان کرمانشاه دارای برنامه توسعه و سند آمایش است و اگر استان در اجرای این برنامه‌ها ناکام مانده، بخش مهمی از این تقصیرات متوجه ضعف‌های نظارتی و عدم پیگیری و بیخیالی نمایندگان استان است.

وی تصویب قوانین و نظارت بر اجرای قانون را دو وظیفه مهم یک نماینده دانست و گفت: اگر همین قوانین و برنامه‌های موجود به خوبی اجرا شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل می‌شوند ولی متاسفانه ضعف های بسیار آشکاری در این حوزه وجود دارد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس عملکرد نمایندگان در حوزه نظارتی را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان استان طی این سال‌ها نظارت کافی بر مدیران اجرایی و برنامه های توسعه ای نداشته اند و این فقدان نظارت ها حلقه گمشده توسعه کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از ظرفیت بالایی در حوزه مختلف برخوردار است، ادامه داد: بر اساس برخی گزارش های منتشر شده استان ما به اندازه ۲۸ کشور دارای ظرفیت توسعه‌ و اشتغال در حوزه‌های مختلف کشاورزی، فرهنگی، گردشگری، تجاری و بازرگانی است.

محمد اخلاقی ادامه داد: استان کرمانشاه با وجود داشتن ۵ مرز رسمی و بازارچه مرزی و برخورداری از ظرفیت منطقه آزاد قصرشیرین، هنوز نتوانسته استفاده مناسبی از این پتانسیل‌ها برای توسعه و اشتغال استان انجام دهد.

وی ادامه داد: هنوز زیرساخت های خدماتی و رفاهی در مرزهای تجاری ما تکمیل نشده و منطقه آزاد قصرشیرین با گذشت دو سال از تصویب آن هنوز یک زمین خالی است.

  این نامزد مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان پرداخت و گفت: در حوزه گردشگری ما آثار برجسته ای مانند بیستون و تاق بستان را داریم ولی هیچ استفاده خاص توسعه‌ای از این مجموعه ها نشده است و کرمانشاه تنها مرکز استانی است که شهربازی ندارد.

وی در ادامه سخنانش به ظرفیت های حوزه کشاورزی استان پرداخت و گفت: کرمانشاه دارای یک اقلیم چهار فصل و خاک حاصلخیز است و هر محصولی در آن قابل کشت می باشد و توان تامین بخشی از نیاز کشور در حوزه تولیدات کشاورزی را داراست.

محمد اخلاقی یادآور شد: استان کرمانشاه دارای منابع طبیعی و مراتع بسیار خوبی است که می‌توان با استفاده از این بسترها صنعت دامپروری را در استان رونق بخشید.

کشاورزی استان قربانی بی برنامگی مدیران

وی افزود: طی این سال بسیاری از ظرفیت‌های آب و خاک استان به دلیل عدم رعایت الگوی کشت و کاشت گسترده محصولات آب بر مانند سیب زمینی و یا برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی، از دست رفته است و بی‌برنامگی‌های این حوزه خسارت های جبران ناپذیری را رقم زده است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس تصریح کرد: استان کرمانشاه با وجود برخورداری از ظرفیت‌های ممتاز تولیدی در حوزه دام سبک، سنگین و مرع گوشتی، همیشه در زمینه صادرات تولید مازاد خود با تنگناهای عجیبی روبرو بوده است ولی در دیگر استان‌ها این فرصت ها به راحتی برای صادرکنندگان این حوزه فراهم می شود.

سکوت نمایندگان در برابر جدا شدن بخشی از سومار

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: متاسفانه منطقه سومار که دارای منابع عظیم نفت، گاز و زغال سنگ است و سند بهره‌برداری از مراتع آن هم به نام دامداران استان است، با فشار نمایندگان استان همسایه در حال جدا شدن از خاک کرمانشاه است و نمایندگان ما هم در این میان سکوت کرده اند.

اخلاقی این حجم از بی تفاوتی و بی مسئولیتی را تاسف برانگیز دانست و گفت: نمایندگان استان ما به جای پیگیری دغدغه‌های کلان استان به دنبال انتصاب اطرافیان، آشنایان، هم محفلی ها و هم حزبی های خود در سمت های مختلف مدیریتی هستند و بی گمان در این شرایط از وظیفه ذاتی خود در زمینه نظارت بر عملکرد آن دستگاه ها بازمی‌مانند.

وی عنوان کرد: این سهم خواهی‌ها و منفعت طلبی‌ها، سیاست زدگی‌ها، حزب گرایی‌ها و محفل‌گرایی‌ها لطمات بسیار بزرگی به توسعه کشور و به ویژه استان کرمانشاه زده است.

جوانان شایسته گرفتار بی توجهی و محفل گرایی

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات یادآور شد: بسیاری از نیروهای توانمند و شایسته این استاد پشت سد همین بی توجهی ها و محفل گرایی‌ها گرفتار آمده اند.

وی گفت: برخی استان همجوار به دنبال جهانی  کردن شهرهای خود هستند و برنامه های توسعه ای خود را در عرصه بین الملی دنبال می کند ولی کلانشهر کرمانشاه به دلیل فقدان دغدغه‌مندی مدیران و نمایندگان، همچنان در جا می زند.

محمد اخلاقی ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاران استان عنوان می‌کنند در استان‌های همجوار به ما پیشنهاد می دهند ما سرمایه خود را به آنجا منتقل کنیم و در آنجا تمامی مشوق ها مانند زمین رایگان، تسهیلات ارزان و زیرساخت‌های رایگان را برای ما فراهم است. ولی در استان‌ خودمان موانع بسیاری  که در مسیر کارآفرینان وجود دارد و بسیاری از واحدها تعطیل و یا راکد هستند.

وی گفت: در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور طرحی را ارائه دادم که بر اساس آن گذراندن دوره‌های توجیهی و آموزشی و آشنایی با قوانین برای مدیران اجباری شود تا فردا روزی یکی از آن‌ها مدعی نشود که از قانون بی اطلاع بوده است.

این نامزد انتخابات مجلس گفت: اگر مدیران به چهارچوب وظایف خود واقف باشند و نظارت و بازخواستی وجود داشته باشد، بسیاری از این مسائل و مشکلات و تخلفات موجود در بدنه اداری کاهش می یابد.

وی ادامه داد: امیدوارم که در این دوره انتخابات مجلس شاهد راهیابی نمایندگان دارای تخصص، تعهد و تجربه باشیم تا بتوانند با اقتدار به وظایف خود عمل کنند.

اخلاقی عنوان کرد: نمایندگانی انتخاب شوند که فارغ از هرگونه منفعت طلبی، حزبی‌گرایی، محفل گرایی و سیاست زدگی به دنبال رشد و تعالی استان باشند و تلاش کنند کرمانشاه هم مانند دیگر استان‌ها در ریل توسعه قرار گیرد.

به گزارش کردپرس؛ محمد اخلاقی متولد ۱۳۶۳ و دارای کارشناسی ارشدحقوق عمومی از دانشگاه تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر است .

وی سمت‌هایی مانند مدیر دیوان عدالت اداری استان همدان، کارشناس دیوان عدالت اداری کرمانشاه به مدت ۱۰ سال و حضور بالغ بر ۱۰‌سال در اداره کل فنی و حرفه ای کرمانشاه ، سابقه ریاست مرکز آموزش فناوری اطلاعات  فنی و حرفه ای کرمانشاه    را نیز در کارنامه کاری خود دارد

کد خبر 2767351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha