لغو سهمیه کرسی های اقلیت ها درپارلمان کردستان،ظلم به حقوق اقلیت ها است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو جنبش آشوری کردستان، گفت: لغو سهمیه کرسی های اقلیت ها درپارلمان کردستان،ظلم به حقوق اقلیت ها است.

به گزارش کردپرس، جمال بهزاد درگفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با مطرح کردن این پرسش که چگونه می‌توان در مجلس نمایندگان و شوراهای استانی عراق کرسی‌هایی را به اقلیت‌ها اختصاص داد، اما کرسی‌های اقلیت ها در پارلمان کردستان را لغو کرد؟، افزود:هزاران مسیحی، آشوری، ترکمانی و اقوام دیگری در  اقلیم کردستان زندگی می کنند، لذا این اقوام برای دفاع از حقوق خود نیازمند نمایندگی در پارلمان کردستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان اقلیت ها در پارلمان کردستان از حقوق اقلیت ها دفاع می کردند و ابزاری در دست یک حزب یا طرف سیاسی خاصی آنطور که درخصوص آنها گفته شده است، نبودند.

گفتنی است که احزاب کردستانی و در راس آنها اتحادیه میهنی کردستان، حزب دمکرات کردستان را به تصاحب همه کرسی های  اقلیت ها در پارلمان کردستان متهم کرده اند و همین مسئله موجب شدکه اتحادیه میهنی درخصوص یک بند مربوط به کرسی های اقلیت ها درقانون انتخابات اقلیم کردستان به دادگاه فدرال شکایت کند، لذا دادگاه در نشست اخیر خود بر لغو ماده 11 قانون انتخابات کردستان در خصوص کرسی های اقلیت ها رای داد.

کد خبر 2767307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha