نگاه ایلی و قبیله‌ای نباید جای انتخاب شایسته‌ترین‌ها را بگیرد

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات حل شود انتخاب اصلح نیاز امروز جامعه ماست، افزود: نگاه ایلی و قبیله‌ای نباید جای انتخاب شایسته‌ترین‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نمازجمعه این هفته استان با اشاره به برگزاری ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه نساء آیه ۵۸ دستور می‌دهد که امانات را به اهل امانت بسپارید، انسان مؤمن شایستگی این را دارد که امین شمرده و امانت به او واگذار شود به ویژه امانت سنگین تفویض وکالت برای قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی که بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند باید از خواسته‌های خود بگذرند، همانطوری که الان دنبال این هستند که با هر بهانه‌ای با کوچک و بزرگ ارتباط برقرار کنند تا رأی او را بگیرند، بعد از این که مردم اعتماد کردند و به او رأی دادند باید همین صفت را تداوم دهد، نه اینکه تلفن همراه را خاموش کند.

وی با تاکید بر اخلاق مداری در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بد دهنی، توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند، برخی‌ها نیمه پر لیوان را نمی‌بینند و واقعاً سیاه‌نمایی می‌کنند، این ناسپاسی است که این‌ همه خدمات جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تا الان دیده نشود و فقط کاستی‌ها بیان شود، طبیعتاً هر کشوری در هر جای دنیا مشکلاتی دارد و اگر بناست نقدی صورت گیرد باید دو روی سکه را دید.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: نحوه تبلیغ کردن نامزدهای انتخاباتی آینده و چشم‌انداز مجلس شورای اسلامی و مجلسیان را نشان می‌دهد، لذا این مردم هستند که تعیین می‌کنند چگونه مجلسی تشکیل و چه کسانی مجلس نشین شوند، باید برای انتخاب درست تلاش کنیم و اخلاق انتخاباتی اقتضا می‌کند که کسی با قسم و قرآن و التماس دنبال رأی نباشد، کسی در معذوریت قرار ندهد.

وی گفت: تهدید به قطع مستمری دهک‌های پایین جامعه، وعده دادن پول و خرید و فروش آراء خیانت است، خرید و فروش آرا شرعاً و قانوناً ممنوع است، نامزدهای انتخابات، نباید برای کسب آرا با تخریب دیگران دنبال این باشند که وجهه‌ای برای خودشون درست کنند، مشاورین و حلقه اول که اطراف نامزدها هستند، معیار خوبی برای شناخت نامزدهای انتخاباتی است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: مردم می‌توانند برای شناخت فرد اصلح توجه کنند که آیا افراد صالح و متقی برای نامزدهای انتخاباتی کار می‌کنند، چه کسانی در انتخابات حریم قانون و شرع را مراعات می‌کنند، چه کسانی حریم‌شکنی می‌کنند و دنبال تخریب دیگران هستند و اینها ملاک‌های خوبی برای شناخت اصلح است.

وی صداقت در گفتار، عمل به تعهد و وعده‌ها، امین و امانت‌داری را از دیگر ویژگی های نماینده مجلس برشمرد و گفت: نامزد انتخاباتی باید رأی مردم را حق الناس بداند و بعد از آوردن رأی، مردم را فراموش نکند، مردم را ولی نعمت و خود را خادم و نوکر آنان بداند، عشق خدمت داشته باشد نه این‌که تشنه قدرت باشد، درد آشنا باشد.

کد خبر 2767329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha