یکی از افراد نزدیک به لاهور شیخ جنگی: برنامه انتخاباتی ما آماده و چاپ شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سرتیپ جوهر، از افراد نزدیک به لاهور شیخ جنگی اعلام کرد که لاهور شیخ جنگی در انتخابات شرکت خواهد کرد و به همین منظور با بسیاری از شخصیت ها و افراد سرشناس اقلیم کردستان گفتگو انجام شده و افزود که برنامه انتخاباتی آنها آماده و چاپ شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، سرتیپ جوهر، از شخصیت های نزدیک به لاهور شیخ جنگی، اعلام کرد که اکنون تمایل به تغییر در اقلیم کردستان وجود دارد، بنابراین لاهور شیخ جنگی در انتخابات شرکت خواهد کرد و وارد رقابت انتخاباتی خواهد شد.

با وجود اینکه لاهور شیخ جنگی تاکنون حزب تشکیل نداده است، اما به گفته سرتیپ جوهر، در انتظار دستوالعمل کمیسیون انتخابات است، «اگر وجود حزب را لازم میداند، مقدمات آن برایش فراهم شده است، به محض شروع تشریفات قانونی کمیسیون، در اربیل و در بغداد نام لیست، لوگو و برنامه کاری اعلام خواهد شد».

این شخصیت نزدیک به لاهور شیخ جنگی همچنین گفت که برای این منظور با شخصیت‌های زیادی به‌ویژه آنهایی که خواهان تغییر هستند گفت‌وگو شده است، «بعضی از آنها از لیست حمایت کرده و اعلام آمادگی کرده‌اند».

سرتیپ جوهر تصریح کرد که لاهور شیخ جنگی پیش از این نیز در اتحادیه میهنی در خطی بود که می خواست تغییراتی ایجاد کند اما بعدا دخالت ها مانع این تغییرات شد و اکنون گروه او جمع شده اند و قصد دارند تغییراتی ایجاد کند.

سرتیپ جوهر در خصوص وقایع 8 تموز اتحادیه میهنی کردستان گفت: «درحال حاضر اتحادیه میهنی هیچ نهادی برای تصمیم گیری ندارد و فقط یک نفر تصمیم گیرنده است، آنچه اتحادیه میهنی با عنوان کنگره انجام داد کنگره نبود».

به گفته سرتیپ جوهر، به طرق مختلف از اعلام لیست لاهور شیخ جنگی و تلاش برای ثبت آن ممانعت به عمل آمده است. در بغداد از شرکت لاهور شیخ جنگی در انتخابات جلوگیری شده است، مانع هم همان حزبی است که خواهان عدم برگزاری انتخابات پارلمان کردستان است و البتە دخالت منطقه ای در به تعویق انداختن انتخابات و عدم حضور لیست لاهور شیخ جنگی در انتخابات پارلمان کردستان وجود دارد... ایران در تغییراتی که در عراق در حال انجام است، دست دارد.

برنامه انتخاباتی لیست لاهور شیخ جنگی به گفته این شخص، تکمیل و منتشر شده است و همه بخش ها را پوشش داده است، "ما نمی خواهیم با اتحادیه میهنی کردستان رقابت کنیم، ما با همه احزاب رقابت می کنیم، زمینه خوبی برای هرکسی که بخواهد در انتخابات شرکت کند وجود دارد".

شایان ذکر است، شادمان ملاحسن، یکی دیگر از افراد نزدیک به لاهور شیخ جنگی در خصوص شرکت وی در انتخابات به صدای آمریکا گفت: «آقای لاهور شیخ جنگی قطعاً لیست خود را خواهد داشت، علیرغم مشکلات سیاسی که در گذشته پیش آمد، وی از روند سیاسی جدا نشده است، ما همه مقدمات را انجام داده ایم و به محض باز شدن درهای ثبت ساختارهای سیاسی، لیست را ثبت خواهیم کرد».

وی همچنین افزود: «هنوز لیست باز است، در آیندە مشخص می شود که به عنوان حزب ثبت می شود یا خیر، درهای این لیست به روی همه کسانی که دغدغه اصلاحات را دارند باز است».

کد خبر 2767208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha