رانش زمین موجب تخلیه ١٢ واحد مسکونی روستایی در مهاباد شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس هلال احمر مهاباد گفت: ۱۲ واحد مسکونی در روستای «سلوک» این شهرستان که در مسیر رانش زمین قرار دارند، تخلیه شد و اهالی این روستا در صورت لزوم اسکان موقت داده می شوند.

به گزارش کردپرس، سلیمان فرازمهر اظهار کرد: بر اثر بارش های چند روز گذشته قسمتی از بالادست روستای «سلوک» مهاباد نیم دایره‌ای به شعاع ۱۰۰ متر دچار رانش شده و حرکت رانش به ۲ متری واحدهای مسکونی روستا رسیده است.

او اضافه کرد: طی بازدیدی که از روستای «سلوک» انجام شد، ۱۲ واحد مسکونی این روستا که در مسیر رانش قرار دارند، تخلیه شده و در صورت نیاز صاحبان این واحدها که اکنون در خانه سایر اهالی هستند، اسکان موقت داده می شوند.

رییس هلال احمر مهاباد گفت: در بررسی اولیه مشخص شد که بر اثر بارش‌های اخیر، شیب زمین و جنس خاک این منطقه که خاک رس است، شکاف هایی در خاک بالا دست روستا ایجاد شده و احتمال دارد طی روزهای آینده توده های خاک به سمت پایین دست روستا حرکت کنند.

فرازمهر در پایان به ایرنا گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر توصیه های لازم و رعایت نکات ایمنی را به صورت حضوری به اهالی روستا اعلام کردند و قرار است چند دستگاه ادوات راهداری برای خاکبرداری و سبک کردن قسمتی که دچار رانش شده، به این روستا اعزام شوند.

روستای ۳۵ خانواری «سلوک» در فاصله ۴۰ کیلومتری مهاباد و در محوری روستایی آفان این شهرستان قرار دارد.

کد خبر 2767153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha