اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات از سوی دستگاه آموزش و پرورش تبیین شود

استاندار کردستان گفت: زیرساخت و تمهیدات لازم برای تقویت و ترویج مهارت آموزی در بین دانش آموزان که از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین و ضامن استعدادیابی و احصای علایق جامعه هدف است، توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان، با بیان اینکه مهارت آموزی از رویکردهای اصلی سند تحول بنیادین است، تحقق این سند و پرداختن به رویکرد مهارت آموزی را از اهداف اصلی آموزش وپرورش عنوان کرد.

وی در رابطه با موضوع مهارت آموزی در حوزه تربیت بدنی، اظهار کرد: این طرح در استعدادیابی و هدایت علایق دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند و دانش آموز مستعد را به سمت و سوی شکوفایی سوق می دهد.

استاندار کردستان افزود: اگر دانش آموزی آمادگی ورود حرفه ای در رشته ورزشی یا هر رشته دیگری را داشته باشه از حیث مسئله پراهمیت و نیازمند تمهید زیرساخت برای اجرای این طرح است و آموزش و پرورش نیز بایستی در ترویج و تقویت آن همت گمارد و زمینه ورود دانش آموزان به این رشته ها را فراهم کند.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ماده ۱۸ و تامین و احداث فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان و لزوم ساماندهی این امر اشاره کرد و این مهم را نیازمند کار کارشناسی و تعامل گستره دستگاه های ذیربط دانست و ادامه داد: تکالیفی که توسط ادارات مربوط در این زمینه انجام شده با قوت ادامه داشته باشد تا در اولویت کمیته های برنامه ریزی سال آینده قرار گیرد و سهم هر ارگان از اجرای این طرح بر اساس اولویت ها مشخص شود.

وی برنامه ملی نماد با محوریت نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و اجرای آن با توجه به ویژگی های عصر حاضر و اهمیت موضوع را نیازمند بررسی و توجه ویژه اعلام کرد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات، فرهنگیان و دانش آموزان را یکی از جوامع اصلی و تاثیر گذار جامعه در انتخابات عنوان کرد و یادآور شد: ترغیب و تشویق دانش آموزان برای مشارکت در انتخابات موجب حضور آگاهانه با ایجاد نگرش مثبت به عنوان شهروند فعال و آگاه در جامعه  بسیار حیاتی و تعیین کننده سرنوشت آتی استان است.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه جامعه فرهنگیان اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات را تبیین کنند، بیان کرد: آموزش و پرورش نقش اول مشارکت بالا در انتخابات پیشرو را ایفا می کند، امید است با مشارکت حماسی برگ زرینی در این دوره برای استان ثبت شود.

۲۸۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی در کردستان وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه هم اکنون ۲۸۰ هزار متر مربع کمبود فضای آموزشی در ۶ نقطه استان وجود دارد، گفت: در سنندج بیشترین کمبود فضای آموزشی مربوط به شهرک بهاران بویژه در مسکن مهر است، ضمن اینکه در مسکن مهرهای دیگر نقاط استان نیز این کمبود وجود دارد واین مسایل در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

ابراهیم مرادی افزود: بخش قابل توجهی از این کمبود فضاهای آموزشی از طریق ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش می تواند جبران شود، چرا که براساس این قانون باید در شهرک های تازه احداث، قبل از هرچیز سهم فضاهای آموزشی تعیین شود.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر بصورت اورژانسی ۳۷ مدرسه در قالب ۴۰۷ کلاس درس در شهرهای مختلف استان نیاز داریم، ضمن اینکه تفاهم نامه هایی با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در راستای اجرای ماده ۱۸قانون شوراهای آموزش و پرورش منعقد شده است که امیدواریم همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه به اجرای طرح مهارت آموزی رشته های ورزشی در مدارس استان اشاره کرد و بیان کرد: مهارت آموزی و مهارت افزایی یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است و دانش آموزان باید علاوه بر مهارت های تحصیلی، سایر مهارت های شغلی و اجتماعی را هم یاد بگیرند.

افشین خوشگوار با بیان اینکه یکی از حوزه های مهارت آموزی، آموزش رشته های ورزشی است، ادامه داد: همه دانش آموزان دوره ابتدایی در هر ۲ بخش دختران و پسران تحت پوشش قرار داده و مهارت های ورزشی را به این دانش آموزان ارائه خواهد داد.

وی یادآور شد: در طول سال تحصیلی معلمان تربیت بدنی در قالب ۱۲ جلسه این مهارت ها را به دانش آموزان ارائه می دهند و پس از برگزاری آزمون، هردانش آموزی ۵۰درصد نمره را کسب کند، گواهینامه دریافت خواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال اول اجرای طرح که از هفتم اسفند امسال تا شهریورسال آینده خواهد بود پوشش ۲۵ درصدی دانش آموزان دوره ابتدایی (چهارم، پنجم و ششم) را دراستان خواهیم داشت و در سال های بعد به کل دوره ها تسری پیدا می کند.

کد خبر 2767076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha