ادامه انزوای سلیمانیه در صورت تداوم حمایت از PKK-YPG

سرویس سوریه - اردوغان خطاب به مقامات اتحادیه میهنی اعلام کرد که اگر از حمایت PKK، YPG و PYD دست برندارند، ترکیه به منزوی ساختن آنها ادامه خواهد داد.

به گزارش کردپرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری با ارسال پیامی قوی به اتحادیه میهنی کردستان (YNK) اعلام کرد اگر حمایت ازPKK، YPG و PYD را متوقف نکند، درهای مدارا را می‌بندد.

به نوشته روزنامه ملیت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری اظهار. داشت که ترکیه دوست دوستان خود است. سفرهای متوالی وزیر امور خارجه، وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ترکیه به عراق به رفع فضای منفی کمک کرده و تحولات خوبی بین دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان ایجاد شده است.

اردوغان در ادامه سخنان خود گفت: «ما آماده‌ایم تا با همسایگان خود همه نوع گام برداریم، مشروط بر اینکه شجاعت و صداقت کنار گذاشته نشود و اجازه ایجاد ترورستان در مرزهای ما داده نشود. هیچکس مانند ما به تمامیت ارضی عراق و سوریه احترام نمی‌گذارد.

اردوغان افزود: «ما چندین بار در مورد دیدگاه‌های منفی سلیمانیه هشدار داده‌ایم. به آنها گفته‌ایم که ساختارهای جدیدی در منطقه در حال شکل گرفتن هستند و به آنها گفته‌ایم که اجازه این کار را ندهند.»

وی تصریح کرد: «پیشرفتی که ما در مبارزه با تروریسم با اقلیم کردستان داشته‌ایم در جهت مثبتی در حال حرکت است، اما سلیمانیه و رهبری YNK، علیرغم هشدارهای متعدد ما به حمایت از PKK،YPG و PYD ادامه می‌دهند.»

اردوغان تاکید کرد که هیچ کس نباید از آنها توقع داشته باشد که موضع متفاوتی داشته باشند. هر کاری لازم باشد برای تامین امنیت مرزهایشان انجام خواهند داد.

لازم به ذکر است که این پیام در حالی منتشر می شود که ترکیه بارها مقامات اتحادیه میهنی کردستان را به حمایت از حزب کارگران کردستان متهم کرده و بیش از یک سال است که حریم هوایی خود را به روی فرودگاه بین‌المللی سلیمانی بسته است.

کد خبر 2767033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha