مدیرکل تعزیرات: عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی ممنوع است

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کردستان گفت: ۵۰۰ واحد صنفی در سنندج کالای قاچاق توزیع می کنند و با وجود اینکه عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی ممنوع است اما پرونده تخلفی برای این واحدها تشکیل نشده است.

به گزارش کرد پرس، حسین رحیمیان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ واحد صنفی در سطح شهر کالای قاچاق عرضه می کنند و باید از فردا پرونده تخلف از سوی صمت برای آنان تشکیل شود، اما این کار صورت نمی گیرد.

وی اظهار کرد: تعزیرات آمادگی داشته که در صورت تشکیل پرونده تخلف با این واحدهای صنفی متخلف برخورد کند، اما متأسفانه کار جدی در این زمینه انجام نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: کشفیات کالای قاچاق از مهر ماه تا امروز در شهرستان بانه کاهش یافته و پرونده ای به تعزیرات حکومتی ارجاع داده نشده، در حالی که مشابه این مدت زمانی در سال گذشته بیشتر بوده است.

فعالیت ۶ برند فروش پوشاک استوک در سنندج بدون مجور

معاون نظارت اداره کل صمت استان کردستان نیز در این جلسه، بیان کرد: ۱۲۵ برند در کشور مجوز فعالیت ندارند که در استان ۶ برند از تابلو برند استفاده کرده و برابر قانون ورود، تذکرات لازم داده شده و فرصت تعطیلی به آنان داده ایم.

فرزاد سردارزاده ادامه داد: درآمد ۲۰ هزار خانوار متصل به این استوک فروشی است و جمع آوری آنان نیازمند مجوز امنیتی است. اگر فرایند اولیه انجام شود، همین فردا با هماهنگی اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی ۱۵ روزه پلمب خواهند شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بر اساس اعلام وزارتخانه و شناسایی ۵۶ قلم کالا، با نیروهای انتظامی در شهرک صنعتی ورود کرده و بسیاری از کالاها را تحت عنوان کالای قاچاق کشف و ضبط کرده ایم.

کد خبر 2766977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha