خروج نیروهای ترکیه و آمریکا از شمال و شرق سوریه حتمی است

سرویس سوریه - «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در دیدار با «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خود ضمن اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکا و ترکیه در شرق و شمال سوریه اعلام کرد که خروج این نیروها از منطقه حتمی است.

به گزارش کردپرس، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته در دیدار با «حسین امیر عبداللهیان» همتای ایرانی خود اعلام کرد که حضور نیروهای غیرقانونی آمریکا و ترکیه در شرق و شمال سوریه خلاف قوانین بین‌المللی است و خروج این نیروها از این مناطق حتمی است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «فیصل مقداد» این اظهارات را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود در دمشق بیان کرد.

وی تاکید کرد که خروج نیروهای ترکیه و آمریکا که مرتکب جنایت علیه بشریت، علیه مردم سوریه و غارت ثروت آنها می‌شوند، قطعا اتفاق خواهد افتاد.

لازم به ذکر است که ترکیه بارها مناطق وسیعی از شمال و شرق سوریه را مورد حمله قرار داده و در این حملات زیرساخت‌ها و پروژه های مهمی را هدف قرار داده که تاثیر زیادی بر زندگی شهروندان داشته است.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز چندین سال است که در ائتلاف با نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) برای مبارزه با داعش) در این مناطق حضور دارند.

کد خبر 2766883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha