حملات ترکیه به کردهای سوریه باعث افزایش حملات داعش در شرق سوریه شده است

سرویس سوریه - ائتلاف بین‌الملل در گزارش سالانه خود اعلام کرد که حملات ترکیه به نیروهای SDF در سال گذشته منجر به افزایش حملات داعش در شرق سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که حملات ترکیه به نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) در کردستان سوریه منجر به افزایش حملات داعش در شرق سوریه شده است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، «رابرت استروچ» مسئول کل عملیات موسوم به «اراده پولادین» در فرماندهی وظایف مشترک ارتش آمریکا روز شنبه در گزارش سالانه خود، مسئله تاثیر حملات ترکیه بر احیای داعش در شمال و شرق سوریه را مطرح کرد.

رابرت استروچ اظهار داشت که ترکیه به حملات هوایی علیه SDF در استان‌های حسکه، رقه و حلب ادامه می‌دهد.

ائتلاف خطاب به نیروهای مخالف حضور آمریکا در سوریه گفت: «حملات ترکیه بر وضعیت نیروهای SDF تأثیر گذاشته و آنها را مجبور کرده است وظایف خود را بین دو تهدید مختلف برای منطقه تقسیم کنند.

در گزارش استروچ همچنین آمده است: «نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) برخی از نیروهای خود را به دلیل حملات ترکیه از منطقه حاشیه رود فرات در جنوب و شرق سوریه به شمال سوریه منتقل کرده‌اند که امنیت در شرق سوریه را تضعیف کرده است و منجر به آزادی عمل بیشتر داعش و حملات بیشتر به این نیروها در استان‌های حسکه و دیرالزور شده است.»

کد خبر 2766898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha