چه استدلالی در تایید صلاحیت یک نماینده پرحاشیه وجود دارد؟

در اینکه افزایش مشارکت عمومی در انتخابات آتی از ملزومات شرایط فعلی جامعه می باشد شکی نیست.  اینکه سلایق و تفکرات مختلف سیاسی تلاش دارند به اندازه وزن خود در جامعه ایجاد شور انتخاباتی بکنند پدیده ای مطلوب است. 

کرد پرس- اینکه در این مرحله با همه کم مهری های داخل و خارج  داوطلبان زیاد تری به عرصه رقابت برگشته اند نیز جای تقدیر دارد و  بر ذمه همگان بوده که زمینه بازگشت رد صلاحیت شدگان را فراهم کنند چرا که این اقدام  یک خدمت بجا به مردم مستحق خدمت می باشد.
اما و هزار اما؛
بازگشت گزینشی رد صلاحیت شدگان در برخی حوزه های استان کردستان  چه توجیهی دارد؟ 
چه استدلالی پشت سر تعطیل کردن کار اداری و همراهی کردن نماینده ای رد صلاحیت شده در دفاتر مراجع تقلید در قم با هدف تطهیر این نماینده وجود دارد؟
 بازگشت این نماینده به صحنه رقابت چه نفعی برای بعضی ها دارد در حالی که همان نماینده بارها و به صراحت در همه محافل اعلام داشته بن بستی در مسیر من وجود ندارد. 
آیا می توان در این قاعده آلودگی مالی استثنایی قائل شد؟ وقتی که طرف اعلام می کند موانع و محدودیت مالی در مسیر سیاسی خود ندارم با چه حجتی چنین وضعیت شبهه ناکی را همراهی می کنید؟
معلوم می شود اراده منافع برخی در تصمیم به بازگشت نماینده ای پرحاشیه بر اراده مرکز( و چه بسا برخلاف میل آنان) تاثیر گذار بوده و مسائل پیدا و پنهان او را که پخش شده است تاویل و با عرف منطقه ای تفسیر کرده اند.  
اگر هدف ایجاد شور انتخاباتی است چرا در بازگشت آنها اقدامات گزینشی صورت می گیرد؟ اگر نیت گزینشی وجود ندارد یا همه تایید شوند یا هیچکدام. 
اقدام گزینشی خواهی نخواهی شائبه بها دادن به پول کثیف را قوت می بخشد.
 اگر هزینه های سیاسی که صرف نماینده ای جنجالی کردید صرف زمینه سازی فضای انتخاباتی می کردید مجبور نبودید هزینه های تایید صلاحیت ها را اینقدر بالا ببرید تاخر و تقدم در برخی اقدامات می توانست فضا را به مراتب بهتر از شرایط فعلی بکند تا چنین  شائبه هایی را بوجود نیاورد.
ایجاد زمینه رقابت بین  پول کثیف با رای اعتقادی هیچ حجت شرعی و اخلاقی و سیاسی ندارد.
تایید صلاحیت های بدون ملاحظات سیاسی در این مرحله می توانست شائبه دامن زدن به دوقطبی های کاذب را کم رنگ کند اما گویا مصالح برخی افراد و طیفها بر برخی ها بر منافع استان ارجحیت دارد.
 با توجه به تلاش مدیران دولتی در راستای رد و تایید صلاحیت های جهت دار از کاندیداهای (کارگزاران ) دولت در استان رونمایی شد.  
بنابراین بر مردم شریف و بزرگوار حوزه انتخابیه مذکور لازم است که نه بزرگی به کاندیدای مورد حمایت طیف خاصی که با پول کثیف به میدان آمده  بگویند و نان شرافتمند حاصل از درآمد زباله کثیف را بر پول کثیف چنین نمایندگانی  ترجیح بدهند و با انتخاب خود اولویت های این ویترین را برهم بزنند و از طریق انتخابات، مسیر گزینش های مبتنی بر پول های کثیف را  مسدود کنند که این خود صحنه ای جدید از انتخابات هوشمندانه از سوی مردم است .

کد خبر 2766779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha