جامعه بین المللی باید از مدیریت خودگردان کردهای سوریه علیه تروریسم حمایت کند

سرویس سوریه - «بدران چیا کرد» رئیس دایره روابط خارجی AANES ضمن ارزیابی حملات ترکیه به منطقه و حملات گروه‌های موسوم به «مقاومت اسلامی در عراق و سوریه» علیه سربازان آمریکایی، اعلام کرد که این دو حمله به هم مرتبط هستند و جامعه بین المللی باید از AANES برای پیروزی در برابر تروریسم حمایت کند.

به گزارش کردپرس، «بدران چیا کرد» رئیس دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) در مصاحبه‌ای، حملات ترکیه به منطقه شمال و شرق سوریه و حملات گروه‌های موسوم به «مقاومت اسلامی در عراق و سوریه» علیه سربازان آمریکایی را ارزیابی کرد و اعلام کرد که این دو حمله به هم مرتبط هستند و جامعه بین المللی باید از AANES برای پیروزی در برابر تروریسم حمایت کند.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، از آغاز روی کار آمدن AANES حملات ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه متوقف نشد. ترکیه که در تاریخ ۲۵ دسامبر به شمال و شرق سوریه حمله کرد و زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار داد و با هواپیماهای بدون سرنشین مسلح و جنگنده‌ها به حملات خود به منطقه ادامه داد. به تازگی در تاریخ ۲ فوریه، ترکیه به مرکز نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان(آسایش) در قامشلو حمله کرد و در نتیجه این حمله ۴ تن از نیروهای آسایش کردستان سوریه جان خود را از دست دادند. AANES از یک سو در حال بازسازی زیرساخت های منطقه آسیب دیده از حملات ترکیه است و از سوی دیگر در حال انجام عملیات علیه داعش در داخل منطقه است.

در این رابطه «بدران چیا کرد» رئیس دایره روابط خارجی AANES در گفتگو با این آژانس خبری در مورد حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه و تحولات منطقه صحبت کرد.

«بدران چیا کرد» با بیان اینکه حملات ترکیه به منطقه از مدت‌ها پیش ادامه دارد، تصریح کرد: «هدف از حملات ترکیه تخریب دستاوردهای AANES در چارچوب سیاست نسل کشی دولت ترکیه است. این حملات اخیراً به مرحله‌ای جدید رسیده است. بعد از اجلاس آستانه سوم این حملات گسترش پیدا کرد. معلوم است که در نشست آستانه توافق صورت گرفته است. ترکیه زیرساخت‌های منطقه را هدف قرار داده و با این کار می‌خواهد منابع نیازهای ضروری مردم منطقه را از بین ببرد و با وجود اینکه سربازان دولت سوریه نیز در جریان حملات ترکیه جان خود را از دست دادند اما موضعی تپسط دپلت دمشق اتخاذ نشد و این مسئله خود باعث تشدید حملات ترکیه علیه منطقه شد.»

«بدران چیاکرد» در ادامه سخنان خود به حملات اخیر ترکیه اشاره کرد و افزود: «حملات مختلفی با پهپاد علیه نیروهای آسایش کردستان سوریه صورت می‌گیرد، به عنوان مثال، در چند روز گذشته ترکیه یک مرکز آسایش در قامشلو را هدف قرار داد و در این حمله ۴ تن از این نیروها کشته شدند. در زمان حملات منظم ترکیه، دولت سوریه و نیروهای تحت حمایت آن سوریه نیز درصدد تحریک قبایل علیه AANES در دیرالزور، رقه و منبج شدند. مواضع ائتلاف نیز شدید شده است و حملات گسترده ای را علیه نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه انجام داده اند که منجر به افزایش تنش و ایجاد تهدید در منطقه شده است."

«بدران چیا کرد» در رابطه با آخرین تحولات شمال و شرق سوریه نیز با اشاره به مخالفت خود با بروز درگیری‌ها گفت: «ما به عنوان AANES هرگز نمی‌خواهیم مناطقمان به مناطق درگیری تبدیل شود و هرگز از خشونت حمایت نخواهیم کرد. جنگ‌ها در منطقه در حال گسترش است، ما می‌گوییم باید همه مشکلات فعلی را با گفتگو حل کرد، اگر اینطور نباشد، مشکلات در منطقه بزرگتر می‌شود.»

«بدران چیاکرد» در پایان سخنان خود از سکوت کشورهای بین المللی در برابر حملات ترکیه انتقاد کرد و سخنان خود را با این جمله به پایان رساند: «در این زمان که حملات ترکیه علیه منطقه و حملات نیروهای تحت حمایت دولت مرکزی سوریه در حال انجام است و واکنش و موضع آمریکا در پاسخ به این حملات شدت می‌گیرد، ما از جامعه بین‌المللی و ائتلاف بین‌الملل می‌خواهیم که رویدادهای منطقه و این حملات را ارزیابی کنند زیرا که این اتفاقات جدا از هم نیستند، جامعه بین المللی باید از AANES حمایت کند تا در برابر تروریسم پیروز شود. اگر AANES تضعیف شود، مبارزه با تروریسم تضعیف خواهد شد و تهدید تروریسم بر کل جهان تأثیر خواهد گذاشت.»

کد خبر 2766767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha