دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش در سنندج افتتاح شد

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش، شامل دبیرستان امام خمینی (ره) ۱۲ کلاسه و هنرستان ارمغان هنر ۶ کلاسه با حضور استاندار کردستان در ناحیه ۲ سنندج به افتتاح رسید.

به گزارش کرد پرس، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، دبیرستان ۱۸ کلاسه سروش شامل دبیرستان ۱۲ کلاسه امام خمینی (ره) و هنرستان ۶ کلاسه ارمغان هنر، امروز سه شنبه هفدهم بهمن با حضور استاندار کردستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در ناحیه ۲ سنندج به افتتاح رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم گفت: در مجموع ۵۵۰ نفر دانش آموز و معلم و فرهنگی در این مکان آموزشی ۱۸ کلاسه مشغول به تعلیم و تربیت می شوند.

هاشم ناظمی جلال اظهار کرد: خدا را شاکریم که در استان کردستان آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد و بهره برداری از ۱۲۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون نشان دهنده این مسئله است.

وی به برگزاری برنامه های شاخص دیگر در مدارس استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن تکلیف با حضور پرشور دختران و المپیادهای علمی و ورزشی از دیگر برنامه های برگزار شده در استان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: نهضت مدرسه سازی و انقلاب در ایجاد فضاهای ورزشی به برکت نام شهید سلیمانی در استان کردستان ایجاد شده است.

ناظمی جلال در ادامه با بیان اینکه تقارن دهه فجر با بعثت پیامبر اکرم (ص) را گرامی می داریم، یادآور شد: مردمی بودن ویژگی ممتاز انقلاب است و توجه به مردم مولود این انقلاب محسوب می شود.

۱۹ درصد از فضاهای آموزشی کردستان نیازمند تخریب و بازسازی هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: ۱۲۰ فضای آموزشی و ورزشی امسال تحویل داده شده که باعث شده میانگین سرانه فضای آموزشی استان از ۴.۷۹ درصد به ۴.۹۱ درصد برسد.

ابراهیم مرادی گفت: با فضاهای آموزشی که در دست اقدام داریم امیدواریم سرانه فضای آموزشی استان در سنوات آینده به ۵.۳۵ درصد برسد و به میانگین کشوری نزدیک شود.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوبه در ۲ سفر رئیس جمهور به استان کردستان برای آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تخصیص آن پروژه های آموزشی استان را به اتمام برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان افزود: در استان کردستان ۳ هزار مدرسه و فضای آموزشی با ۱۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع وجود دارد که ۱۹ درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

کد خبر 2766656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha