آغاز خدمات رسانی به زیرساخت‌های دیرالزور پس از اعتراضات اعراب و درگیری با نیروهای کرد

سرویس سوریه - مدیریت مدنی دموکراتیک دیرالزور تعویض شبکه‌های زیرساخت آب در مناطق شرقی دیرالزور را از طریق نهادهای خدماتی آغاز کرد و اولین مرحله آن شامل تعویض زیرساخت آب ۴ محله شهرک هجین در حال انجام است.

به گزارش کردپرس، مدیریت مدنی دموکراتیک کانتون دیرالزور کار تعویض شبکه‌های زیرساخت آب در مناطق حومه شرقی کانتون دیرالزور را از طریق نهادهای خدماتی آغاز کرد و اولین مرحله آن شامل تعویض زیرساخت آب ۴ محله شهرک هجین در حال انجام است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت مدنی دموکراتیک کانتون دیرالزور به منظور برآورده ساختن مطالبات مردم شهرک هجین و تحقق بیانیه نهایی کنگره تقویت امنیت و ثبات کانتون دیرالزور در شمال و شرق سوریه، کمیته خدمات این مدیریت کار را روی شبکه آب شرب در ۴ محله شهرک هجین در شرق دیرالزور آغاز کرد. 

کار جایگزینی شبکه‌های قدیمی آب که آب شرب ۳ محله را تامین می‌کرد با شبکه‌های جدید آغاز شده است.

این کار در محله های «واویه» «شوش» و «ریااستور» انجام خواهد شد و شبکه آب آشامیدنی که قرار است تعویض شود ۱۲۰۰ متر طول دارد.

همچنین شبکه آب شرب محله «قلعه» این شهرک به طول ۱۲۰۰ متر نوسازی می‌شود. این خط آب آشامیدنی همچنین آب محله «کلاسه» در شهرک «هجین» را نیز تامین می‌کند.

آغاز خدمات رسانی به زیرساخت‌های دیرالزور پس از اعتراضات اعراب و درگیری با نیروهای کرد

لوله‌های قدیمی آب در شبکه‌های آب شرب که آب ساکنان منطقه را تامین می کرد به دلیل کوچک بودن و پاسخگویی به نیاز آبی مردم با لوله‌های جدید تعویض می‌شود.

لازم به ذکر است که سال گذشته میلادی این منطقه شاهد درگیری بین قبایل عرب و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) به رهبری کردها بود و قبایل عرب خواستار ارائه خدمات به این مناطق همچون مناطق کردنشین بودند و به همین دلیل انتظار می‌رود کمیته خدمات، شبکه‌های قدیمی تمام محله‌هایی را که مشکل آب دارند، تعویض کند.

کد خبر 2766636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha