دم پارتی نامزد خود را در برابر اکرم امام اوغلو معرفی می کند

سرویس ترکیه - دم پارتی برای شرکت در انتخابات شهرداری در استانبول نامزد معرفی می کند.

به گزارش کردپرس، هیأت اجرایی مرکزی حزب دموکراسی و برابری خلق ها (دم پارتی/DEM) پس از تشکیل جلسه ای درباره انتخاب و معرفی نامزدها برای شرکت در انتخابات محلی در استانبول و دیگر استان های غربی، از تصمیم خود برای معرفی نامزد برای شرکت در انتخابات شهرداری ها در استانبول خبر داد.

به نوشته محمت اصلان از خبرگزاری مزوپوتامیا، هیأت اجرایی مرکزی دم پارتی به ریاست تولای حاتم اوغولاری و تونجر بکرهان رؤسای مشترک حزب روز گذشته تشکیل جلسه داد. در این نشست موضوع معرفی یا عدم معرفی نامزدها برای شرکت در انتخابات شهرداری ها و شوراهای شهر در استان های غربی از جمله استانبول مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به نوشته اصلان به نقل از منابع حزبی، در نتیجه ای نشست که ساعت ها به طول انجامید، تصمیم بر آن شد تا نامزدها بررای شهرداری کلانشهر استانبول معرفی شوند، با این حال هنوز تصمیمی برای اسامی احتمالی اتخاد نشد.

بنا بر تصمیم هیات اجرایی دم پارتی قرار شد «ولی ساچلیک» به عنوان نامزد شرکت در انتخابات شهرداری در بولو معرفی شود.

دم پارتی نامزد خود را در برابر اکرم امام اوغلو معرفی می کند

دم پارتی همچنین از تصمیم قطعی خود برای معرفی نامزد در آنتالیا خبر داد اما نامزد قطعی را معرفی نکرد.  با این حال نام کمال بلبل نماینده سابق مجلس ترکیه برای کلان شهر آنتالیا روی میز دم پارتی است.

قرار است عایشه گل دوغان، سخنگوی دم پارتی امروز در یک نشست خبری اسامی نامزدهای دم پارتی را برای شرکت در انتخابات در استان های غربی اعلام کند.

دم پارتی نامزد خود را در برابر اکرم امام اوغلو معرفی می کند

گفتنی است، پیشتر اخباری درباره احتمال نامزدی باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش سیاستمدار در بند کُرد برای انتخابات شهرداری استانبول منتشر شد. اگرچه احتمال پیروزی یک شهردار کرد در کلان شهرهای غربی از جمله استانبول بسیار پایین است، اما این حرکت باعث بالا رفتن ریسک عدم پیروزی در انتخابات برای حزب مادر اپوزیسیون یعنی حزب جمهوری خواه خلق (CHP) خواهد شد. به این ترتیب شانس اکرم امام اوغلو شهردار CHP برای پیروزی در استانبول بسیار کاهش خواهد یافت.

دم پارتی نامزد خود را در برابر اکرم امام اوغلو معرفی می کند

پیشتر اکرم امام اوغلو شهردار کلانشهر استانبول و نامزد دور آتی انتخابات این شهر، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این خبر گفته بود: «درست نیست که یک نامزد انتخابات درباره نامزدی فردی از حزب دیگر اظهار نظر کند. تصمیم درباره این امر بر عهده دم پارتی است. من مجبور به اظهار نظر در این باره نیستم.»

کد خبر 2766568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha