دولت السودانی: ائتلاف بین‌المللی به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- باسم العوادی، سخنگوی نخست وزیری عراق در بیانیه ای در واکنش به حملات امریکا گفت که دولت امریکا مرتکب تعرضی جدید به حاکمیت عراق شد.

به گزارش کردپرس به نقل از میدل ایست نیوز، براساس بیانیه نخست وزیری عراق، وی افزود که مواضع نیروهای امنیتی عراق در دو منطقه عکاشات و القائم علاوه بر اماکن غیر نظامی مجاور هدف حملات جنگنده های امریکایی قرار گرفت.

العوادی تصریح کرد که این حمله آشکار منجر به شهادت 16 نفر از جمله شماری غیرنظامی و مجروح شدن 25 نفر شد و خسارت های مادی به منازل مسکونی و دارایی های شهروندان وارد کرد.

سخنگوی نخست وزیری عراق اعلام کرد که امریکا پس از این حمله، اقدام به جعل حقیقت و اعلام کرده که این حمله با هماهنگی پیشین صورت گرفته است در حالی که این ادعایی دروغین با هدف منحرف کردن افکار عمومی در جهان و شانه خالی کردن از مسئولیت حقوقی این جنایت غیر قابل قبول براساس همه قوانین بین المللی است.

وی تاکید کرد که این حمله خصمانه، امنیت در عراق و منطقه را در لبه پرتگاه قرار می دهد و در تعارض با تلاش ها برای تثبیت ثبات مورد نظر است.

العوادی اشاره کرد که بغداد مجددا بر مخالفت خود با تبدیل شدن عراق به صحنه ای برای تصفیه حساب تاکید می کند و همه طرف ها باید این را بدانند، اراضی عراق و حاکمیت آن مکان مناسبی برای ارسال پیام و قدرت نمایی میان دو دشمن نیست.

العوادی اظهار داشت که تاکید می کنیم ائتلاف بین المللی از ماموریت محول شده به آن و اختیاراتی که به آن اعطا شده، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق و توجیهی برای وارد کردن عراق به درگیری های منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.

سخنگوی نخست وزیری عراق گفت که دولت عراق همه تلاش خود را براساس مسئولیت اخلاقی، ملی و قانونی برای حفاظت از اراضی عراق و امنیت شهرها و همه نیروهای مسلح آن به کار خواهد گرفت.

کد خبر 2766527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha