تنها راه ارتباطی ۱۵ روستای کردستان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۴۹۰ روستای استان که روز گذشته به دلیل بارش برف و کولاک بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی راه ۱۵ روستای باقی مانده ادامه دارد.

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: روز گذشته به دلیل بارش سنگین برف و کولاک راه ارتباطی ۵۰۵ روستای استان بسته شده بود که با تلاش راهداران این تعداد به ۱۵ مورد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این تعداد روستا مربوط به شهرستان های سنندج، بیجار و دیواندره است، اظهار کرد: راهداران با تمام تجهیزات و امکانات مشغول نمک پاشی و بازگشایی این مسیرها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با اشاره به اینکه با تلاش راهداران، در حال حاضر تمام محورهای مواصلانی استان باز است، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۷ هزار و ۶۳۶ کیلومتر برفروبی توسط ۳۰۳ نفر از نیروهای راهداری و با استفاده از ۱۹۳ دستگاه ماشین آلات در محورهای شریانی استان انجام شد.

حسنی ادامه داد: همچنین در محورهای غیرشریانی استان سه هزار و ۶۵۸ کیلومتر برفروبی با استفاده از ۹۷ دستگاه ماشین آلات، توسط ۱۱۸ دستگاه نفر از نیروهای راهداری انجام شد.

وی میزان شن و نمک مصرفی در عملیات برفروبی محورهای استان در ۲۴ ساعت گذشته را سه هزار و ۵۵۳ تن اعلام کرد و یادآور شد: همچنین در این بازه زمانی ۱۴۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شد.

کد خبر 2766523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha