انقلاب اسلامی ایران، انقلابی متکی به اراده و خواست مردم بود

استاندار کردستان گفت: انقلاب اسلامی ایران با همه انقلاب ها یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم این است که انقلاب ما متکی به اراده و خواست مردم بود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم نمادین زنگ انقلاب در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج، گفت: شخصیت امام راحل یک شخصیت کم نظیر بود اما در شناساندن شخصیت وی در جامعه کم کاری شده است و امروز دشمن می خواهد ما را ازنظام دور کند لذا تلاش می کند شناخت وارونه ای ازامام داشته باشیم و نسل جدید با این شخصیت بزرگ به نوع دیگری آشنا شوند.

وی از عوامل آموزش و پرورش خواست برای شناخت شخصیت امام ایده ای یا مسابقه ای طراحی کنند تا دانش آموزان بتوانند در زمینه شخصیت امام مطالعه کنند و در دام توطئه ها و دسیسه های دشمنان که با تمام قوا روی نسل جوان ما برنامه ریزی کرده است نیفتند.

استاندار کردستان اظهار کرد: شهید مطهری به عنوان یکی از تئوریسین های انقلاب و یکی از بزرگ مردان دینی در دوره ما با چهار وصف شامل ایمان به خدا، هدف، راهی که انتخاب کرده و ایمان به مردم، امام را معرفی کرد لذا ما نیز باید تلاش کنیم این شخصیت بزرگ را بیشتر به جوانان بشناسانیم.

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال از عمر خود دستاوردهای خوبی برای ما داشته است که باید معرفی شود، افزود: انقلاب اسلامی ایران با همه انقلاب ها یک تفاوت بزرگ دارد و آن هم این است که انقلاب ما متکی به اراده و خواست مردم بود و محور حرکت و قیام مردم امامی بود که گوش به فرمان خدا وبراساس فرامین قرآن حرکت می کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، یک کودتای نظامی نبود و مردم به داشته های ایرانی و اسلامی خود رجوع کرده و تصمیم گرفتند نظامی را که همه موجودیتش وابسته به بیگانگان بود و هیچ اراده ای از خود نداشت کنار بگذارند و نظامی را که با رای مردم و براساس مبانی اسلامی و ایرانی تشکیل می شود، ایجاد کنند.

کد خبر 2766421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha