پروژه تمرکز زدایی از جمعیت خارجی ها در آنکارا

سرویس ترکیه - وزات کشور ترکیه پروژه تمرکز زدایی از جمعیت خارجی ها را در این کشور آغاز کرد و از این پس هیچ اقامتی به خارجی ها در مناطقی از ترکیه داده نخواهد شد.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه پروژه تمرکز زدایی از جمعیت خارجی های مقیم آنکارا به ویژه جمعیت شهروندان سوری را در پایتخت آغاز کرد. بر اساس اعلام وزارت کشور این پروژه قرار است در سراسر ترکیه به اجرا در بیاید.

بنا بر خبر جمهوریت، پس از درگیری های آلتینداغ که میان شهروندان ترکیه و سوری های مقیم آنکارا در منطقه آلتینداغ این شهر رخ داد، اداره مهاجرت به عنوان یکی از سازمان های زیر مجموعه وزارت کشور ترکیه، پروژه تمرکز زدایی فضایی از خارجی ها را در پایتخت این کشور به اجرا گذاشت.

نمایندگان اداره مهاجرت و وزارت کشور ترکیه با دیدار حضوری با خانواده های شهروندان سوری ساکن در این منطقه، آنها را برای انتقال به مناطق دیگر اقناع کردند. در چارچوب این پروژه تا کنون 4 هزار و 514 شهروند سوری، از این منطقه نقل مکان کرده اند. 309 خانه متروکه که از سوی سوری ها مورد استفاده قرار می گرفت تخریب شد و 177 مغازه تعطیل شد.

اداره مهاجرت ترکیه اعلام کرد که این پروژه که به طور آزمایشی ابتدا در آلتینداغ اجرا شده است، قرار است در تمامی استان ها به اجرا در بیاید.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه نیز در نشستی مطبوعاتی با موضوع مهاجرت اعلام کرد: «3 میلیون و 700 هزار سوری تحت حمایت موقت حکومت ترکیه هستند. در برخی مناطق بیش از 25 درصد جمعیت شهروندان سوریه هستند. با توجه به این نسبت جمعیتی برای پذیرش اقامت مجدد در این مناطق محدودیت اعمال خواهیم کرد. در برخی مناطق دیگر نه تنها سوری ها بلکه دیگر هیچ خارجی ای را نخواهیم پذیرفت.»

کد خبر 27664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha