۲۸۷ بیمار مشکوک به دیابت در طرح غربالگری بیجار شناسایی شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیجار از شناسایی ۲۸۷ بیمار دیابتی در طرح غربالگری شهرستان بیجار خبر داد و گفت: در طرح پویش ملی افراد ۱۸ سال شهرستان بیجار غربالگری شدند.

افشین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه طرح غربالگری فشار خون همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان اغاز و امروز به پایان رسید، گفت: بر اساس سامانه سیب ۶۹ هزار و ۲۱۸ نفر افراد بالای ۱۸ سال بودند.

وی با اشاره به اینکه در این پویش یک هزار و ۹۵ نفر مشکوک به بیماری فشار خون و ۲۸۷ نفر مشکوک به بیماری دیابت شناسایی شد، اظهار کرد: میزان ۸۷.۵ درصد از گروه هدف پویش ملی سلامت در بیجار غربالگری شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیجار افزود: در این پویش ضمن غربالگری افراد و تشخیص به موقع بیماری، می توان پیگیری و درمان مطلوب را بر روی افراد آغاز کرد و از عواقب جبران ناپذیر این دو بیماری در آینده جلوگیری کرد.

جمشیدی ادامه داد: از اول اجرای این پویش تا کنون حدود ۶۰ هزار و ۵۹۶ نفر غربالگری شده اند که از این تعداد، یک هزار و ۹۵ نفر افراد مشکوک به فشارخون بالا شناسایی شدند.

وی یادآور شد: همچنین در این طرح، ۲۸۷ نفر مشکوک به دیابت، یک هزار و ۵۵۹ نفر پر دیابت، ۱۲ هزار و ۷۳۹ نفر مشکوک به پیش فشار خون بالا شناسائی شد که در فاز بعدی توسط مراقبین سلامت پیگیری و مراقبت خواهند شد.

کد خبر 2766343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha