سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان: 19 می یکی از تاریخ های پیشنهادی برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان با بیان اینکه با توجه به تهدیداتی کە در خصوص اقلیم کردستان وجود دارد، لازم است هرچه سریعتر با حزب دمکرات کردستان دیدار کنند، افزود: «اکثر افراد بر این باورند که 2024/05/19 بهترین زمان برای انتخابات پارلمان کردستان است».

به گزارش کردپرس، روز یکشنبه، 2024/01/28، سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در گفت و گو با خبرنگار رووداو گفت: «چند تاریخ برای برگزاری انتخابات پیشنهاد شده است و اکنون باید ریاست اقلیم کردستان با احزاب سیاسی برای توافق بر سر یک تاریخ معین دیدار کند».

سعدی احمد پیره گفت که اکثرا می گویند 2024/05/19 بهترین زمان برای برگزاری ششمین دوره پارلمان کردستان است.

سخنگوی اتحادیه میهنی تصریح کرد که تا کنون هیچ دعوت رسمی از ریاست اقلیم کردستان برای گفتگو در مورد تاریخ انتخابات پارلمان برای حزبش فرستاده نشده است.

از روز 7 اکتبر سال گذشته و پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه، منطقه در وضعیت پر تنشی به سر میبرد و تنش ها به اقلیم کردستان و عراق نیز رسیده است. سعدی احمد پیره در این باره گفت: «من فکر می‌کنم تهدیدات اقلیم کردستان مانند بی‌ثباتی، حملات موشکی و پهپادی مستلزم آن است که اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در اسرع وقت با یکدیگر دیدار کنند و مسائل امنیتی باید در اولویت ما باشد».

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان بیان کرد که در حال حاضر با حزب دمکرات کردستان برای تعیین تاریخ این نشست در تماس هستند؛  وی همچنین افزود که نقض حاکمیت اقلیم کردستان و عراق به دلیل حملات موشکی و پهپادی بخشی از موضوعات مورد بحث خواهد بود.

احزاب کرد در انتخابات شورای استان کرکوک که در 18 دسامبر 2024 برگزار شد، 7 کرسی شورای استان را کسب کردند. احزاب کرد در نینوا نیز شش کرسی و یک کرسی در دیاله به دست آوردند. سعدی احمد پیره اعلام کرد: «نشست ها برای تعیین استانداران کرکوک، صلاح الدین و نینوا به صورت جداگانه برگزار می شود و اعضای شوراهای استانی در این جلسات شرکت خواهند کرد».

کد خبر 2766334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha