ارکستر بزرگ 100 نفره در خیابان های کرمانشاه اجرا می شود

سرویس کرمانشاه _ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در ایام دهه فجر برای اولین بار ارکستر فیلارمونیک ۱۰۰ نفره در سطع معابر و خیابان های کرمانشاه با موضوعات ملی و انقلابی و دفاع مقدس اجرای برنامه خواهند داشت.

به گزارش کردپرس؛ پوریا جلالی، در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های فرهنگی هنری دهه مبارک فجر، گفت: اکران فیلم های جشنواره بین المللی فجر در کرمانشاه در محل دو سینمای فرهنگ و آزادی از ۱۵ بهمن ماه آغاز و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

وی افزود: جشنواره موسیقی فجر هم از ۲۵ تا ۲۸ بهمن برگزار می شود و در آن گروه های موسیقی از کرمانشاه و دیگر استان های همجوار حضور خواهند داشت.

جلالی ادامه داد: در جشنواره شعر فجر هم شاعران برجسته‌ای حضور دارند و در این ایام همچنین برگزاری جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی و جنگ های شادی برگزار می شود.

وی افزود: در این ایام نمایشگاه های عکس و کاریکاتور و خلق آثار زنده در این حوزه در سطح معابر و خیابان های اصلی شهر برگزاری می شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه پیرامون برنامه های ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این ایام برمامه هایی مانند قرائت های خیابانی در آستانه اذان مغرب در سطح معابر و خیابان های شهر اجرا می شود.

افتتاح ۲ مجتمع فرهنگی و هنری با حضور وزیر ارشاد

 جلالی در ادامه گفت: در کنار برنامه های فرهنگی و هنری، در ایام دهه فجر دو افتتاح مهم در سطح شهر کرمانشاه داریم و دو مجتمع فرهنگی هنری "دانش" و "بیستون" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شوند.

وی افزود: دو مجتمع دانش و بیستون به ترتیب با مساحت ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ مترمربع بستر مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری فراهم خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در کنار این دو مجتع، چندین پلاتو هم در ایام دهه فجر در کرمانشاه به بهره برداری رسیده و بازسازی تالار غدیر هم پایان می گیرد.

جلالی گفت: با وجود چنین زیرساخت هایی کرمانشاه شرایط لازم برای میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی و هنری را در سطح ملی و بین المللی دارد.

کد خبر 2766179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha