ورود محموله های جدید سلاح و مهمات آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از ورود محموله های جدید سلاح و مهمات از سوی آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد در یک هفته گذشته دو کاروان سلاح و لجستیک متلعق به آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف مبارزه با داعش روانه پایگاههای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نوشت: دو کاروان شامل 32 و 25 کامیون در روزهای 16 و 22 ژانویه 2024 وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است. این محوله ها توسط آمریکا از طریق گذرگاه الولید میان اقلیم کردستان ومناطق تحت کنترل کردهای سوریه منتقل شده است.

این نهاد ناظر بر مسائل سوریه، در گزارش ماه قبل خود از ورود 3000 کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی، سوخت و لجستیک مورد نیاز نیروهای آمریکایی در سوریه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2023 میلادی خبر داده که انتقال این محموله ها از طریق گذرگاههای زمینی غیررسمی در منطقه اقلیم کردستان عراق صورت گرفته است.

 بیشترین انتقال محموله آمریکاییها به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در ماههای نوامبر و دسامبر 2023 بوده که به ترتیب 420 و 400 کامیون حامل تجهیزات جنگی و لجستیک به این مناطق وارد شده است. آمریکا همچنین در طول سال گذشته، از طریق هلیکوپتر 30 محموله  نظامی به پایگاههای خود در مناطق تحت کنترل اداره خودگردان کردی در سوریه منتقل کرده است.

کد خبر 2766100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha