نماینده ولی فقیه در کردستان: تعهد خبرنگاران یک اصل اخلاقی انسانی است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: یکی از ویژگی های مهم یک خبرنگار «تعهد» است و این تعهد یک اصل اخلاقی انسانی است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نشستی که به مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد در جمع خبرنگاران،  با اشاره به اینکه در طول روز خبرهای مختلف را از رسانه های متعدد پیگیری می کند، گفت: به نظر می رسد بسیج رسانه بتواند بتواند نقش هدایت گری خود در عرصه رسانه را افزایش دهد. 

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: خبرنگار باید متعهد باشد و مطلب را به درستی به مخاطب خود انتقال دهد. متاسفانه در سال های اخیر تحت تاثیر عوامل متعدد این تعهد رسانه ای تا حدی کاسته شده است. 

وی یادآور شد: مسئله دوم در بحث خبر، دقت در متن خبر و کاربرد کلمات است که ممکن است کلمات را در خبر به گونه ای به کار ببرند که رسانه های معاند خارج از کشور از آن سوء استفاده کرده و به نوعی دیگر آن را تعبیر کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: مسئله سوم در درج خبر کیفیت آن است که باید به گونه ای نوشته و بیان شود که دارای روح باشد و بتواند مخاطب را جذب کند.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: بحث انفعال موضوع دیگر در بحث رسانه است که هم در رسانه های انقلابی داخلی وجود دارد و هم در رسانه های خارجی، که باید دید چرا رسانه های انقلابی ما این انفعال را دارند و در فعالیت های خود چه کمبودی دارند که نمی توانند آنگونه که باید کار کنند؟

وی افزود: امروز در جمع رسانه قرار داریم و همه باید به میدان بیایند و مقابله با رسانه های  خارجی را تبیین کرده و نقش بیشتری را ایفا کنند و اگر می خواهیم از زیر استکبار رسانه ای  خارج شویم باید این کار را بکنیم.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: با استفاده از روایت گری درست و بیان حقایق و اطلاع رسانی صادقانه توسط رسانه ها، می توان وقایع جنایات رژیم اسرائیل در غزه را منتقل کرد.

حجت رشیدی ادامه داد: انتظار می رود خبرنگاران در این شرایط حساس که رسانه های معاند همواره در حال دروغ پراکنی و بزرگ نمایی مشکلات هستند، در  کنار طرح مشکلات، اقدامات و خدمات نظام را نیز بازگو کنند.

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، انتظار می رود خبرنگاران و رسانه های استان در راستای تبیین خدمات نظام و امید آفرینی در جامعه، نقش بیشتری ایفا کرده تا شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات باشیم.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان از برگزاری نهمین دوره جشنواره ابوذر در نیمه اوایل بهمن ماه سال جاری خبر داد و خواستار شرکت اصحاب رسانه در این رویداد شد.

گفتنی است تعدادی از مدیران خبرگزاری ها و نشریات محلی استان کردستان نیز در این دیدار به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پیرامون مشکلات استان و حوزه رسانه پرداختند.

کد خبر 2765598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha