استان های زاگرس نشین از قواعد بانک مرکزی در بازگشت ارز حاصل از صادرات معاف شوند

استاندار کردستان گفت: در جلسات با مسئولان ارشد کشوری درخواست کردیم استان های زاگرس نشین باید از قواعد بانک مرکزی در بازگشت ارز حاصل از صادرات معاف شوند که خوشبختانه هم در حال به نتیجه رسیدن است.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کردستان، گفت: نگاه و تاکید ما بر تسهیل گری در امر تولید است و معتقدیم تولیدکنندگان به جنگ تمام عیاری وارد شدند که از همه جهات با مسائل مختلفی هم چون تحریم، بازار، تغییر و تحولات جهانی و منطقه ای، نرخ ارز و ارزس پول ملی، مالیات، تامین اجتماعی، نرخ سود تسهیلات مواجه هستند.

وی اظهار کرد: همین که فردی شجاعت و جرأت ورود با کار تولید آن هم در سخت ترین شرایط ممکن، پیدا کرده بالاترین کار خیر را انجام داده است.

استاندار کردستان بر تغییر نگاه در بدنه کارشناسی ادارات تاکید کرد و افزود: عمده مدیران نگاهشان به تولید مطلوب است ولی در بدنه کارشناسی مشکلات جدی وجود دارد که باید برطرف شود.

زارعی کوشا ادامه داد: مجموعه بانک های استان همراه بخش تولید هستند و اگر نارضایتی و مشکلی باشد شاید مربوط به مسئول اعتبارات در شعبه های باشد که این جایگاه شایسته او نیست.

وی یادآور شد: در جلسات با مسئولان ارشد کشوری درخواست کردیم استان های زاگرس نشین باید از قواعد بانک مرکزی در بازگشت ارز حاصل از صادرات معاف شوند که خوشبختانه هم در حال به نتیجه رسیدن است.

استاندار کردستان با بیان اینکه از این به بعد شاهد ورود و فعالیت بیشتر هدلینگ های سرمایه گذاری کشوری هم چون شستا در استان خواهیم بود، بیان کرد: آماده برگزاری جشن احیای حداقل ۷۰ واحد تولیدی راکد در بخش های گردشگری، کشاورزی و صنعت در استان هستیم.

کد خبر 2765406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha