مشاوران املاک و خودرو در کردستان ساماندهی می شوند

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک و خودرو، کارگاه های آموزش حقوقی برای متقاضیان پروانه تخصصی اشتغال مشاوره املاک و خودرو در استان کردستان ادامه دارد.

به گزارش پرد پرس، بهادر اسدی گفت: به همت این معاونت و اتحادیه های مشاورین املاک و خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون سرفصل های مهم و کاربردی مرتبط با معاملات برای ۸۰۰ نفر از مشاوران استان توسط اساتید مجرب تدریس شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را ارتقاء آگاهی های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده  به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک و خودرو در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش فروش ملک واحد به چند نفر و ...، این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون قضایی رئیس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان اظهار کرد: در این دوره های آموزشی سرفصل هایی چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارای پیشگیرانه جرائم مرتبط با اصناف تدریس می شود.

اسدی ادامه داد: هر دوره آموزشی به مدت ۴ روز برگزار و در پایان از شرکت کنندگان آزمون کتبی به عمل می آید و برای کسانی که نمره لازم را اخذ کنند پروانه تخصصی صادر می شود.

وی یادآور شد: کسانی که در سال جاری موفق به شرکت در این دوره ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ نکنند، برای آنها پروانه تخصصی صادر نمی شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آنها غیرفعال می شود.

کد خبر 2765218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha