آغاز به کار جشنواره صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از آغاز به کار دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه با حضور هنرمندان و صنعتگران و هنرمندان استان خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، بسیج هنرمندان استان، اداره‌کل فرهنگ و اشاد اسلامی و شهرداری کرمانشاه همزمان با هفته بصیرت شروع به کار کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران استان تولیدات خود را برای داوری به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

او ادامه داد: یکی از اهداف این جشنواره نمایش هنرهای منسوخ شده و یا در حال منسوخ شدن است تا بتوان به زنده‌سازی و باز تولید آن‌ها کمک کرد.

فرمانی، با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت ۲۲ رشته صنایع‌دستی برگزار می‌شود، تصریح کرد: حضور در این جشنواره بهترین فرصت برای نمایش هنر صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان است.

او با اعلام اینکه این جشنواره تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، گفت: توسعه و تقویت شبکه هنرمندان صنایع‌دستی در سطح کشور، تشکیل شبکه تولید و فروش، حمایت از رشته، های در حال منسوخ شدن و هنرمندان گمنام و نیز حمایت از هنرمندان بسیجی و استفاده از ظرفیت آن‌ها ازجمله اهداف کلی جشنواره است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: داوری آثار و اختتامیه در ۱۵ دی ماه پایان هفته بصیرت انجام می‌شود.

او ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه محصولات صنایع‌دستی و آثار برگزیده و برگزاری ورکشاپ صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره است.

فرمانی با اعلام اینکه برگزیدگان به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند، گفت: کرمانشاه مهد میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است و هنرمندان بسیاری دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند و با فراهم کردن شرایط در سطح کشور بدرخشند.

دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج تا ۱۵ دی ماه در تالار شهید آوینی شهر کرمانشاه برقرار است.

کد خبر 2765148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha