گزینش در آموزش و پرورش باید به دور از سخت گیری و تسامح باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: گزینش در مجموعه آموزش و پرورش باید به دور از سخت گیری و تسامح باشد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی به مناسبت هفته سوادآموزی و گزینش در دیدار کارکنان این ۲ واحد در سنندج، گفت: در راستای رفع مشکلات این قشر ما نیز در حد توان خود تلاش خواهیم کرد و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی اظهار کرد: سوادآموزی کار پرمعنویتی است و در صدر اسلام هم زمانیکه در جنگ بدر عده ای اسیر شدند، شرط آزادی آنان باسواد کردن افراد بیسواد بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر تلاش برای کاهش آمار بیسوادی در استان، افزود: مسئولان و متولیان امر باید تلاش کنند حجم ابلاغی در زمینه باسواد کردن افراد بیسواد تحقق پیدا کند، ضمن اینکه در این زمینه دستگاه های مختلف نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام همچنین به هفته گزینش اشاره کرد و ادامه داد: در گزینش، ۲ مساله شامل شخص گزینش کننده و گزینش شونده مهم است و گزینش کننده باید منصف، رازدار و امانتدار باشد.

وی یادآور شد: در بحث گزینش شوندگان هم، نه اجازه سخت گیری آنچنانی و نه تسامح داریم، ضمن اینکه افراد باید توانایی علمی و صلاحیت های اخلاقی لازم را هم داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: براساس آمار و ارقام در حال حاضر ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف استان بیسواد هستند و برای باسواد کردن این افراد امسال ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم در قالب سوآدآموزی، انتقال و تحکیم برای ما در نظر گرفته شده است.

هاشم ناظمی جلال گفت: برای تحقق این مهم، از شهریورماه امسال کلاس بندی های سوادآموزی شروع شد و تا پایان آذرماه ادامه داشت، که در این فاصله به دلایلی ثبت نام کند پیش رفت، لذا مهلت کلاس گذاری تا پایان دی ماه تمدید شده است.

وی اظهار کرد: کاهش آمار بیسوادی و جذب افراد بیسواد به کلاس های سوادآموزی نیازمند فرهنگ سازی ازسوی رسانه ها به ویژه صدا و سیما است، ضمن اینکه همکاری و همراهی دستگاه های مختلف نیز، در این راستا ضروری است.

کد خبر 2765081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha